اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با سردار نقدی:

دخالت در امور بحرین سقوط عربستان را رقم خواهد زد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: عربستان با دخالت در امور بحرین زمینه‌ سقوط خود را فراهم خواهد کرد.

دخالت در امور بحرین سقوط عربستان را رقم خواهد زد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با سردار نقدی اظهار داشت: عربستان با شیطنت‌هایی که در امور بحرین انجام می‌دهد زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا مردم بحرین و عربستان با اتحاد با یکدیگر زمینه را برای سقوط این دو رژیم فراهم کنند.

وی ادامه داد: عربستان در حال حاضر در شرایطی نیست که برای کشورهای دیگر تصمیم بگیرد و سران این کشور از بیداری و قیام مردم خود در هراس هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به فشارهایی که آل خلیفه به کمک آل سعود به مردم بحرین وارد می‌کند اضافه کرد: مردم بحرین هر چه بیشتر کشته بدهند و هر چه بیشتر زیر فشار قرار بگیرند، در راه خود مصمم‌تر خواهند بود.

وی با اشاره به دشمنی‌های عربستان و کشورهای غربی با جمهوری اسلامی، این دشمنی‌ها را نتیجه مواضع درست نظام در برابر تحولات جهانی دانست.

آیت‌الله نوری‌همدانی ابراز داشت: ندایی که جمهوری اسلامی در جهان بلند کرده است، ریشه در فطرت انسان‌ها دارد از این‌رو مورد پذیرش ملت‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی بحرین ادامه داد: بحرین از زمان پیامبر(ص) به دین اسلام روی آورد و در گرایش به اهل‌بیت(ع) سابقه طولانی دارد.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: با توجه به این سابقه تاریخی مردم بحرین هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد عده‌ای دیگر برای سرنوشت این کشور تصمیم بگیرند.

بسیج بازوی توانمند نظام است

وی با اشاره به تاثیرگذاری بسیج در زمینه‌های مختلف مورد نیاز در نظام اسلامی اظهار داشت: بسیج بازوی توانمند نظام و ولایت است.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: بسیج یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی(ره) و مظهر مردمی بودن این نظام است.

وی ادامه داد: بسیج یک تشکل مردمی است که بر اساس ایمان به خدا و نیت خدمت به خلق شکل گرفته و حرکتی است که از متن مردم برخاسته است.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش بسیج در دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های حیاتی کشور گفت: بسیج یک سرمایه عظیم برای اسلام و انقلاب و درخت مبارکی است که امام خمینی(ره) آن را غرس کرد.

وی افزود: تعالی و ترقی که تا امروز در کشور وجود داشته نتیجه توجه به نقش مردم در عرصه‌های مختلف و بسیج عمومی ملت در بزنگاه‌ها است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به ریشه اعتقادی و قرآنی حرکت بسیج ابراز داشت: بسیج در واقع مصداق آیاتی از قرآن است که مؤمنین را به معامله با خدا دعوت می‌کند.

وی گفت: طبق تعالیم قرآن مؤمنان با دشمنان خدا قتال می‌کنند و در جریان این قتال چه بکشند و چه کشته شوند، سعادتمند خواهند شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در آیات قرآن برای این گروه از مؤمنان 9 ویژگی ذکر شده است خاطر نشان کرد: بسیجیان باید تلاش کنند به این ویژگی‌ها که عمل برای خشنودی خدا، رعایت حدود الهی و امر به معروف و نهی از منکر از جمله آنها است، دست پیدا کنند.

توجه به خواست مردم خصوصیت امام خمینی(ره) بود

وی با اشاره به نقش مردم در نظام اسلامی اظهار داشت: مردم‌سالاری و توجه به خواست و اراده مردم یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی اضافه کرد: قرن‌ها ملت‌های مسلمان مانند برده برای قدرت‌های استکباری و استبدادی زندگی می‌کردند و امام خمینی(ره) با حرکت عظیم خود عزت و کرامت ملت‌ها را به آنها بازگرداند و به آنها ثابت کرد که با اتکا به نفس می‌توانند به سرنوشت خود مسلط شوند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول