اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال سیاسی بحرین:

مردم بحرین قانون اساسی آل‌خلیفه را قبول ندارند که اصلاحات آن را بپذیرند

خبرگزاری فارس: فعال سیاسی بحرین گفت: مردم بحرین قانون اساسی آل‌خلیفه را قبول ندارند که اصلاحات توسط پادشاه را بپذیرند.

مردم بحرین قانون اساسی آل‌خلیفه را قبول ندارند که اصلاحات آن را بپذیرند

ابراهیم انصاری‌بحرینی صبح امروز در حاشیه سخنرانی در حریم بارگاه منور رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: تمام مشکلات در راه پیروزی مردم انقلاب بحرین توسط عربستان سعودی ایجاد می‌شود به این دلیل که آل‌سعود حاضر نیست آل‌خلیفه کوچک‌ترین امتیازی به شیعیان بحرین بدهد زیرا در صورت امتیازدهی آل‌خلیفه، آل‌سعود نیز باید در منطقه شرقیه عربستان که شیعیان در آن سکونت دارند و منطقه نفت‌خیز عربستان است همان امتیازات که آل‌خلیفه به شیعیان داده است آنها نیز به شیعیان عربستان بدهند.

وی ادامه داد: در پی انقلاب مردم بحرین بازرگانان و سرمایه‌داران خارجی در حال خارج شدن از بحرین هستند و ضررهای فراوانی به دولت بحرین وارد شده است اما آل‌سعود تمام این ضررهای اقتصادی را جبران می‌کند و به آل‌خلیفه سرمایه مالی کلانی می‌دهد که فقط به شیعیان امتیاز ندهد و اگر آل‌سعود این حمایت‌ها را از آ‌ل‌خلیفه نکند، انقلاب مردم بحرین پیروز می‌شود.

فعال سیاسی بحرین با اشاره به ترفندهای جدید حکومت بحرین برای تفرقه انداختن بین انقلابیون خاطرنشان کرد: حکومت بحرین در اقدامی جدید به دستگیری جوانان و نوجوانان بین 13 الی 25 سال می‌پردازد و گروهی را شکنجه و آزار می‌دهد، گروهی را ضرب و شتم می‌کند و عده‌ای را بدون ضرب و شتم آزاد می‌کند تا بدین طریق در مردم اختلاف ایجاد کند.

وی گفت: یک روان‌شناس آمریکایی و روان‌شناس انگلیسی را آل‌خلیفه استخدام کرده تا ایده انحراف و تحریف در مسیر انقلاب مردم به دولت را ارائه و در بین مردم تفرقه ایجاد کند.

وی با اشاره به خواسته‌های انقلابیون در بحرین تصریح کرد: گروه‌های مبارز در یک وثیقه به نام وثیقه‌المنامه خواسته‌های خود را مشترک ذکر کردند تا اتحاد آنها از بین نرود و دشمن نتواند در آنها رسوخ پیدا کند.

فعال سیاسی بحرین ادامه داد: مفاد وثیقه‌المنامه بدین شرح است که نخست وزیر انتصابی آل‌خلیفه برکنار شود و دولت و نخست وزیر انتخابی باشد و آل‌خلیفه در انتخاب آن نقشی نداشته باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مجلس نمایندگان به صورت واقعی و تشکیل شده از ملت باشد و در ملت بحرین هر نفر دارای یک رای باشد و نمایندگان حوزه‌های انتخابی عادلانه باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: آل‌خلیفه تابعیت‌های بی‌رویه‌ای که حکومت آل‌خلیفه به سوری‌های اهل تسنن و سعودی‌های وهابی می‌دهد تا اکثریت شیعه را کم کند، متوقف شود و در مجلس شورا که منصوبان حکومت هستند در تصویب قوانین نقشی نداشته باشند و قانون اساسی تدوین تا به انتخابات گذاشته شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول