اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

موج بیداری اسلامی بحرین بستر بیداری عربستان را تسهیل می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: آل خلیفه در سرکوب موج بیداری مردم بحرین شکست خورده و مردم بحرین بیدار هستند و موج بیداری اسلامی در بحرین بستر بیداری اسلامی در عربستان را تسهیل می‌کند.

موج بیداری اسلامی بحرین بستر بیداری عربستان را تسهیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: امام باقر (ع) پایه‌گذار انقلاب فرهنگی و فقه جعفری بود و نقش مهم و اساسی در این زمینه داشت و پیامبر (ص) ایشان را شکافنده علوم انبیا نامیدند.

وی، علم، بردباری، ترویج افکار دینی و پرورش شاگردان مختلف را از ویژگی‌های امام باقر (ع) دانست و افزود: عالم واقعی کسی است که علمش با حلم آمیخته باشد و امام باقر (ع) چنین بود.

خطیب موقت رشت در ادامه به موضوع الحاق بحرین به عربستان اشاره کرد و گفت: موضوع الحاق بحرین به عربستان نشان دهنده ناتوانی آل خلیفه و آل سعود است و دوران الحاق کشوری به کشورهای دیگر سپری شده و امروز این امر دیگر جایگاهی ندارد.

وی، ایجاد حرکت‌هایی در بحرین را توطئه صهیونیست بین‌الملل و آمریکا خواند و ابراز کرد: آل خلیفه در سرکوب موج بیداری مردم بحرین شکست خورده و مردم بحرین بیدار هستند و موج بیداری اسلامی در بحرین بستر بیداری اسلامی در عربستان را تسهیل می‌کند.

شفیعی‌زاده، با بیان اینکه دور دوم مذاکرات هسته‌ای ایران سوم خرداد در بغداد انجام می‌شود، اذعان کرد: دور نخست مذاکرات پیروزی بزرگی نصیب جمهوری اسلامی شد.

وی، افزود: 1+5 یعنی اینکه کشورهای گردن کلفت دنیا که خود را تصمیم گیرندگان جهان معرفی می‌کنند و اینها همان کشورهایی هستند که جنگ جهانی اول و دوم را آغاز کردند و ایران 9 سال است که با این کشورها مذاکره می‌کند و تاکنون توانسته با رهنمودهای مقام معظم رهبری از حقوق خود دفاع کند.

امام جمعه موقت رشت، با اشاره به اینکه سوم خرداد روز پایداری و مقاومت در کشور نامگذاری شده است، یادآور شد: امام راحل فرمودند که فتح خرمشهر فتح ارزش‌هاست و اکنون در این روز 1+5 می‌خواهد با ایران در بغداد مذاکره کند.

وی، عراق را جزو متحدان جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست و گفت: محافل رسانه‌ای صهیونیستی به دنبال کارشکنی در مذاکره 1+5 هستند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه مسئولان نظام همواره اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فتوا دادند که ساختن بمب اتم حرام است و بمب اتم ما جوانان شهادت‌طلب ایرانی هستند.

وی، در تذکر خود به جمهوری آذربایجان بیان کرد: به مسئولان جمهوری آذربایجان تذکر می‌دهم راهی که علی‌اف امروز می‌رود راهی است که گذشتگان نتیجه نگرفتند.

خطیب موقت رشت افزود: در شوروی سابق 70 سال کمونیستی بود و اکنون موج بیداری اسلامی جهان را فرا گرفته و قطعا این موج به جمهوری آذربایجان می‌رسد و آذربایجانی‌های متعهد اجازه نمی‌دهند حرکت‌های ضد اسلامی و مسابقه «یوروویژن» در این کشور انجام شود.

وی، به موضوع گرانی اشاره کرد و اظهار کرد: گرانی و تورم درد اساسی مردم است و گرانی‌ها باید مدیریت شود به ویژه اینکه برخی از مردم شغل ندارند و نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار چهره به چهره خود تذکر ویژه‌ای به مسئولان داده است.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه در آستانه آغاز مجلس نهم هستیم، متذکر شد: مردم گیلان از 13 نماینده، 10 نماینده جدید را به مجلس فرستادند و نماینده‌ها باید از اصول و ارزش‌ها عدول نکنند.

وی، با اشاره به اینکه استاندار گیلان تصمیم‌های اساسی برای برطرف شدن مشکلات مردم استان گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: به‌زودی ثمرات این تصمیم‌ها دیده می‌شود.

پس از پایان نماز جمعه، نمازگزاران در محکومیت توطئه شوم استکباری و صهیونیستی با اجرای نابخردانه آل خلیفه و آل سعود مبنی بر الحاق بحرین به عربستان و تبعات ضد امنیتی این اقدام، راهپیمایی اعتراض‌آمیز کردند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول