اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله طبرسی:

الحاق بحرین به عربستان حماقت و جنایت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اعلام محکومیت الحاق بحرین به عربستان بدون در نظر گرفتن نظر رفراندومی و مجلسی تصریح کرد: الحاق بحرین به عربستان حماقت و جنایت است.

الحاق بحرین به عربستان حماقت و جنایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران به تبیین جایگاه ایران و ایرانی‌ها در زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلامی پرداخت.

وی با تصریح این نکته که بیشتر یاران امام زمان (عج) پس از ظهور را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه در دوران صدر اسلام، سلمان فارسی آنقدر جایگاهش در جمع اهل‌بیت بزرگ شد که به جمع اهل‌بیت پیوست.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران از اسلام به عنوان دین تقوا و معنویت نام برد و بیان کرد: در اسلام، رنگ، زبان و نسب مهم نیست.

امام جمعه ساری با یادآوری این نکته که میثم تمار کوفی نبوده است بلکه ایرانی بوده است اضافه کرد: در یکی از کتاب‌های مهم نوشته شده بود که حدود 35 نفر از یاران نزدیک ائمه و امامان را ایرانی‌‌ها تشکیل می‌دادند.

خطیب نماز جمعه ساری با تصریح این نکته که جابر ابن حیان به عنوان یکی از شاگردان امام جعفر صادق (ع) خراسانی و ایرانی بوده است تصریح کرد: ایرانی‌ها بی‌ریشه نیستند و مورد اشاره و دعای ائمه اطهار بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این مطلب که شیعیان نقش برجسته‌ای در هنگامه ظهور امام حجت دارند بیان کرد: ایران و ایرانی‌ها ثقل و مرکز شیعه هستند.

طبرسی با تاکید بر این نکته که تمام وزیران امام زمان (عج) غیرعرب هستند تصریح کرد: ایرانی‌ها چون تاریخ اسلام را حفظ کردند، هویت دارند.

وی هویت تاریخی ایرانیان را حفظ ارزش‌های اسلامی برشمرد و گفت: هیچ خصیصه‌ای در اسلام بالاتر از تقوا و پرهیزگاری نیست.

امام جمعه مرکز مازندران با تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و تسلیت شهادت امام هادی (ع) به نمازگزاران جمعه بیان کرد: فلسفه خون امام حسین (ع) توسط امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) تبیین شد.

طبرسی با تبیین این نکته که در دوران امام جعفر صادق (ع) بسیاری از مردم اجرای مناسک حج را بلد نبودند خاطر نشان کرد: غنی‌ترین مکتب در دنیا مکتب شیعه است که امامان معصوم در زنده کردن این مکتب نقش برجسته‌ای داشتند.

وی با بیان اهمیت سالروز اجرای عملیات بیت‌المقدس توسط سلحشوران هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: شهدا نباید فراموش شوند.

وی از تشکیل ستاد دائمی سرکشی از خانواده‌های شهدا در مرکز مازندران خبر داد و خاطر نشان کرد: قرار است این کار توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران و ستاد نماز جمعه ساری پیگیری و اجرایی شود.

طبرسی با تاکید بر اینکه به هم خوردن معادلات جهانی یکی از دستاوردهای حماسه سوم خرداد بوده است بیان کرد: 30 نفر از شهدای عملیات دفاع مقدس اهل شهرستان ساری بودند.

وی تحلیل بعثی‌ها در اجرای عملیات آزادسازی خرمشهر را اشتباه عنوان کرد و تصریح کرد: ایرانی‌ها به برکت نعمت ولایت جنگ و انقلابشان را اداره کردند.

وی با تاکید بر این نکته که دشمنان بعد از شکست در جنگ با ایران به دنبال تجزیه ایران بودند اظهار داشت: تمام نقشه‌های حین جنگ و بعد از جنگ دشمنان با محوریت عراق نقش بر آب شد.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران کلید بیداری اسلامی را ایران دانست و افزود: در یک سال چهار دیکتاتور سقوط کردند و امیدواریم امسال نیز با سقوط آل خلیفه و عربستان همراه باشد.

وی با اشاره به حضور مردم ایران در تظاهرات امروز در حمایت از ملت مظلوم بحرین خاطر نشان کرد: تظاهرات ایرانی‌ها در حمایت از مردم مسلمان بحرین قطعاً بازتاب جهانی دارد.

طبرسی با اعلام محکومیت الحاق بحرین به عربستان بدون در نظر گرفتن نظر رفراندومی و مجلسی تصریح کرد: الحاق بحرین به عربستان حماقت و جنایت است.

خطیب نماز جمعه ساری با تاکید بر اینکه مخالفان قیام مردمی در بحرین با شنیدن اجرای نقشه الحاق بحرین به عربستان به قیام مسلمانان و مردم پیوستند اظهار داشت: هر کسی باید برای استقلال خود مایه بگذارد. راه چاره این است که جناب بی‌جناب آل خلیفه باید به چهار دیکتاتور دیگر خاورمیانه و کشورهای دیگر ملحق شود و به دنبال کارش برود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری کنفرانس‌های مختلف درباره ایران و به ویژه کنفرانس بغداد اشاره کرد و گفت: امیدواریم که کنفرانس بغداد امیدبخش باشد.

طبرسی به نامگذاری سال تولید ملی از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: در سال تولید ملی باید کارخانه‌های تعطیل شده کشور و مازندران به راه بیفتند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه مازندران باید چه‌قدر مشکلات کارخانه نساجی و کشت و صنعت داشته باشد گفت: این واحدها اگر مشکلاتی مانند ال‌سی و اعتباری و بودجه‌ای دارند باید در سال تولید ملی حل مشکل شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی باید تقویت شوند بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز باید تدابیر افزایش کشت در یک سال اندیشیده شود.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول