اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان:

حضور جوانان بحرین درصحنه، متأثر از حضور شهداست

خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما اگر بخواهیم جایگاه یک شهید را بشناسیم به نظر من یک راه بیشتر ندارد و این است که ما از نگاه خدا و منظر قرآن کریم آنها را ببینیم.

حضور جوانان بحرین درصحنه، متأثر از حضور شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری بعد از ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی استان تهران گفت: در قرآن کریم، کلید واژه هایی است که از تمام نکته‌های کلیدی در قرآن یک کلمه ممتاز و برجسته است که ما باید نسبت به آن درنگ کنیم و آن کلمه احیا است و خدا از ما دعوت می‌کند که درباره آیات قرآن تدبر کنیم و خدا تاکید می‌کند که شما حق ندارید برای شهدا از کلمه مرده استفاده کنید و بلکه حق ندارید که درباره آنها این چنین فکر کنید زیرا شهدا زنده اند و در حیات بالنده و رو به رشد، تحت نظارت خداوند متعال زندگی می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تاکید بر اینکه ما باید نگاهمان را به شهدا تغییر دهیم، اظهار داشت: هنوز بین ما و شناخت شهید و جایگاه و مقام شهید فاصله زیادی است، با این که سال‌ها جامعه ما در عرصه شهید و شهادت پیشتاز است و واقعیت این است که حق مسئله به هیچ وجه نسبت به شهدا ادا نشده و ما نتوانسته‌ایم از ظرفیت معنوی آنها و گنج عظیمی که برای ما گذاشته‌اند، بهره ببریم.

وی در ادامه با بیان اینکه هرگاه مجلسی به نام شهیدان برگزار می‌شود، عنوان کرد: جلسه عطر و ارزش دیگری به خود می‌گیرد و این به دلیل عظمت و جایگاه والای شهید در پیشگاه پروردگار است و هرگاه که این جلسات با حضور پدر و مادرهای شهدا و پیروان آنها باشد، ارزش آن مجلس مضاعف می‌شود.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: چقدر امید بخش است که نسل جدید و جوان ما یاد شهدا را گرامی داشته‌اند و به نام آنها جلسه دارند و با آنها ارتباط می‌گیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه ما به چند علت مختلف از شهدا فاصله داریم، ابراز داشت: یکی از آن علل معاصر بودن ما با آنهاست و دیگری کثرت شهداست زیرا گاهی یک شهید برای یک قوم، کشور و استان بزرگ کفایت می کند در حالی که ما تمام کوچه‌های شهرمان به نام شهداست که این تعداد بالا سبب شده نتوانیم از این نعمت سرشار بهره‌مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به این که خداوند بخشی از تاثیر گذاری شهدا را به ما معرفی می کند، گفت: شهدا زنده هستند و به کسانی که در دنیا مانده‌اند و در جاده شهدا حرکت می‌کنند و موفق به شهادت نشده‌اند، شهدا به آنها قوت قلب و شجاعت می‌دهند و شهدا آنها را تحت تربیت خود قرار می‌دهند و در ذهن و قلب آنها نفوذ می‌کنند و نعمت خدا را به آنها بشارت می‌دهند و شهدا حاضر در صحنه از دل‌ها و اندیشه‌ها گره گشایی می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اضافه کرد: ما ذهنیتمان از شهدا از روی تصاویر آنهاست که این خود حجابی است، در صورتی که اگر پرده کنار برود آنها بسیار متفاوتند و رازش در این است که آنها همیشه در حال رشد از لحاظ علم، معرفت و ... هستند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه دست شهدا برای تاثیرگذاری باز است، تصریح کرد: شهدا به رزق خداوند متصل هستند زیرا در میهمانی حضرت حق هستند و کسانی را از جنس خودشان تربیت می‌کنند و به لطف خدا هم اکنون نسل جوان، رشید و فهیمی در حال تربیت شدن هستند و در کشور ما جماعت و گروه خاصی نیز تحت تربیت خاص شهدا هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند «جوان‌های امروز از جوان‌های دیروز اگر جلوتر نباشند، عقب‌تر نیستند» که این جملات نگاه‌های نافذ رهبر را نشان می‌دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در پایان با اشاره به جوانان بحرین خاطرنشان کرد: در حال حاضر جوانان رشید و پیرو اهل بیت علیهم‌السلام در بحرین در میان صحنه هستند و مبارزه می‌کنند که این محصول حضور شهداست.

این گزارش حاکی است، نخستین یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی استان تهران همزمان با اختتامیه برنامه شهید پژوهشی به همت فرهنگسرای ولا و اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان‌های استان تهران و با حضور مسئولان آموزش و پرورش و شهرری برگزار شد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول