اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

آل خلیفه تسلیم اراده ملت بحرین شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: آل خلیفه باید از دیکتاتورهایی مانند صدام، قذافی و حسنی مبارک درس بگیرد و خود را در برابر خواست مردم تسلیم کند.

آل خلیفه تسلیم اراده ملت بحرین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و افسران سپاه پاسداران اظهار داشت: ولایت فقیه کشور ما را از استبداد نجات داد و به مردم اجازه داد تا به سرنوشت خود مسلط شوند.

وی ادامه داد: اگر این اصل در کشور ما برپا نمی‌شد هیچ نیروی مادی نمی‌توانست در برابر تمام فشارهایی که از سمت قدرت‌های جهان بر این کشور وارد می‌شود، بایستد. 

این مرجع تقلید ابراز داشت: ولایت فقیه یکی از ارکان این نظام است که سبب مشروعیت تمام قوا و موجب پیروزی در برابر قدرتمندان دنیا شده است.

وی افزود: مردم دنیا پیش از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، گمان نمی‌کردند یک روحانی بتواند در جهانی که تمام مناسباتش بر اساس قدرت‌های مادی شکل گرفته است، تاثیرگذار باشد اما این موضوع تحقق وعده‌های الهی است که خداوند به بندگانش داده تا آنان را در راه حق یاری کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: مردم مسلمان ایران قرن‌ها زیر سلطه سلاطین و پادشاهانی که بر اساس ظلم حکومت را به دست گرفته بودند، زندگی می‌کردند و هیچ‌گاه گمان نداشتند بتوانند کرامت خود را به دست بیاورند.

وی بیان داشت: بر اساس آموزه‌های اسلام انسان دارای کرامت است و همین کرامت اجازه نمی‌دهد کسانی که بر اساس ظلم و مادی‌گری قدرت پیدا کرده‌اند به مردم مسلط شوند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: تسلط حاکمان زورگو به مردم یک عامل بزرگ در به استضعاف کشاندن آنان در کنار عوامل دیگر مانند سلطه استکبار است.

وی خاطر نشان کرد: تجربه سال‌های استضعاف و سلطه بیگانگان بر این کشور به مردم ثابت کرد باید یک انسان الهی رأس امور باشد تا منافع مردم تامین شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: کشور ما سال‌ها زیر سلطه قدرت‌های شرق و غرب قرار داشت و جنگ‌های ظالمانه و قراردادهای زورگویانه بسیاری توسط این قدرت‌ها به ملت ایران تحمیل شد.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) با حرکت بیدارگرانه خود ملت را از زیر بار تحقیرها و توهین‌ها نجات داد و شرایطی به وجود آورد تا تمام مردم جهان به کشور ایران به چشم احترام نگاه کنند.

این مرجع تقلید گفت: این بیداری اسلامی که در جهان اسلام گسترش پیدا کرده و حتی حرکت‌های بیدارگرانه‌ای که امروز در اروپا و آمریکا دیده می‌شود، در نتیجه حرکت بیدارگرانه امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: امروز مردم جهان هوشیاری خود را به دست آورده‌اند و دیگر به مستکبران اجازه نخواهند داد که با توطئه و زورگویی بر سرنوشت آنها مسلط شوند.

* آل خلیفه در برابر اراده مردم تسلیم شود

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه امروز در دنیا مسلمانان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند عنوان داشت: مردم فلسطین 60 سال است که با مصیبتی مانند رژیم صهیونیستی دست و پنجه نرم می‌کنند و دیگر ملت‌های مسلمان نیز زیر چتر قدرت‌های استبدادی گرفتار هستند.

وی افزود: استکبار تا آن حد در توطئه و زیاده‌خواهی در کشورهای اسلامی پیشرفت کرده که با کمک ایادی خود در برخی کشورهای اسلامی تلاش می‌کند بحرین را به عربستان ملحق کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بحرین زمانی متعلق به ایران بود اضافه کرد: در این مورد مردم بحرین تصمیم گرفتند تا به صورت مستقل زندگی کنند و امروز نیز اگر قرار است تغییری صورت بگیرد این تغییر باید با نظر مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از حکومت‌های کشورهای عربی دست‌نشانده بیگانه هستند بیان داشت: آل خلیفه باید از دیکتاتورهایی مانند صدام، قذافی و حسنی مبارک درس بگیرد و خود را در برابر خواست مردم تسلیم کند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول