اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بجنورد:

سکوت مجامع بین‌المللی در قالب تحولات بحرین تأسف دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بجنورد سکوت مجامع بین‌المللی و به اصطلاح حامی حقوق بشر را در قبال تحولات بحرین و تلاش برای الحاق آن به عربستان تأسف‌ بار دانست.

سکوت مجامع بین‌المللی در قالب تحولات بحرین تأسف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام مصطفی عبداللهی در آیین نمازجمعه مرکز خراسان‌شمالی اظهار داشت:‌ الحاق بحرین به عربستان توطئه‌ای از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای تحقق این خواست بیگانگان از سوی ملت ایران محکوم است، تصریح کرد: استکبار جهانی برای مقابله با قیام‌های مردمی و بیداری اسلامی، کنترل اوضاع و مهار بحران داخلی بحرین، ایجاد جنگ در میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس اقدام به ارائه این طرح کرده است.

خطیب جمعه بجنورد همچنین متشنج کردن اوضاع خاورمیانه و دستیابی به اهداف پلید را از تلاش‌های دشمنان به منظور تحقق توطئه‌های شیطانی از جمله طرح اتحاد بحرین و عربستان برشمرد.

وی با بیان اینکه ارائه این طرح تأسف‌آور حاکی از ناکام‌ماندن دشمنان علیه قیام مردم این کشور است، تاکید کرد: سران رژیم آل سعود و آل خلیفه باید بدانند که با برپایی این‌گونه توطئه‌ها و اقدامات نابخردانه نمی‌توانند جنبش مردمی بحرین و بیداری اسلامی را در سطح منطقه مهار کنند.

امام جمعه موقت بجنورد ضمن محکومیت شدید این تحرکات، یادآور شد: هرگونه اقدامات نابخردانه در این زمینه غیرقانونی است و در واقع تجاوز به حقوق ملت شریف بحرین بوده که از سوی تمام امت اسلامی محکوم است.

وی همچنین با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر از این روز به عنوان روز بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد.

خطیب جمعه بجنورد تصریح کرد: باید این روز همواره در ذهن و یاد ملت به‌ویژه نسل جوان باقی بماند.

وی گفت: برای آزادسازی خرمشهر خون‌های زیادی ریخته شده و حماسه‌های به یاد ماندنی خلق شد که باید ضمن حفظ این ایثارگری‌ها، به شایستگی برای مردم به‌ویژه نسل جوان تبیین و بازگو شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی بر لزوم برپایی باشکوه آیین‌های بزرگداشت سوم خرداد در این استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول