اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی‌آملی:

ادامه جنایات به نفع حاکمان بحرین نیست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: ادامه دادن جنایات و ظلم بیشتر به مردم مظلوم بحرین اصلا به مصلحت حاکمان این کشور نیست، زیرا هر چه بیشتر بر ظلم و جنایات خود ادامه دهند، بیشتر در منجلاب و تباهی فرو می‌روند.

ادامه جنایات به نفع حاکمان بحرین نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و دانشجویان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی اظهار داشت: مسئله معاد و صراط چون کمتر بحث شده است، دارای پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی است.

وی خاطر نشان کرد: بهشت و جهنم و آخرت چون موضوعاتی است که قابل آزمایش و ادراک تجربی نیست، برای ما آنچنان که باید درک نمی‌شود، اما از آیات و روایات و از برهان‌هایی که در آموزه‌های دینی به آنها اشاره شده است، می‌توان بخشی از این ابهامات را برطرف کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مفهوم صراط در آموزه‌های اسلامی با تعابیر گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که البته بعضا برای ما قابل درک و فهم نیست، اما آنچه کاملا روشن و مشخص است اینکه ظلم در حق خویشتن و دیگران از عوامل اصلی در سقوط از صراط است.

وی در ادامه افزود: آنچه امروز در بحث بیداری اسلامی مطرح شده است، چیزی جز حق‌طلبی و عدالت‌خواهی نیست و ملت‌های به‌پا خاسته در جهان اسلام همه حرفشان این است که کسی به آنها ظلم نکرده تا مسیر سعادت را خودشان گشوده و طی کنند.

جوادی آملی با بیان اینکه همه ملت‌های مسلمان به ویژه در بحرین به دنبال برچیده شدن ظلم و استبداد در کشورشان هستند تصریح کرد: ادامه دادن جنایات و ظلم بیشتر به مردم مظلوم بحرین اصلا به مصلحت حاکمان این کشور نیست، زیرا هر چه بیشتر بر ظلم و جنایات خود ادامه دهند، بیشتر در منجلاب و تباهی فرو می‌روند.

وی خاطر نشان کرد: ظلم به مردم به هیچ عنوان نه برای حکومت بحرین و نه برای حاکمان ظالم خوب نخواهد بود، همانطور که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، انقلاب بحرین به ثمر خواهد رسید و آنگاه به سود ظالمان و جنایتکاران نخواهد بود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم حاکمان بحرین هر چه زودتر به عقل آمده و دست از ظلم و جنایت بردارند، و گرنه امیدواریم وعده‌های الهی برای نصرت و پیروزی مردم مظلوم بحرین و نابودی و انتقام از حاکمان جور هر چه زودتر محقق شود.

وی در پایان با اشاره به جایگاه ایثار و جهاد و شهادت در مکتب والای اسلام، مقام شهدای انقلاب اسلامی و ملت‌های مسلمان منطقه را مورد تجلیل قرار داد و گفت: بدون تردید انقلابیون خاورمیانه به ویژه علمای مسلمان، مردم بحرین و رهبر شیعیان شیخ عیسی قاسم مورد یاری پروردگار متعال هستند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول