اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه گفت‌وگوی دینی:

الحاق بحرین به عربستان انقلاب بحرین را وارد فاز جدیدی می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی با اشاره به طرح شاه سعودی برای بحرین گفت: این طرح موج اعتراضات را گسترده‌تر کرده و انقلاب بحرین را وارد فاز جدیدی خواهد کرد.

الحاق بحرین به عربستان انقلاب بحرین را وارد فاز جدیدی می‌کند

حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب‌رضا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح سعودی الحاق بحرین به عربستان اظهار داشت: بحرین منطقه استراتژیکی از نظر سیاسی و جایگاه آن در خلیج فارس است ضمن اینکه یکی از پایگاه‌های مهم نظامی آمریکا در منطقه به حساب می‌آید.

وی ابراز داشت: بر این اساس تحول سیاسی ریشه‌دار در بحرین به این شکل که دولتی از اکثریت شیعی که همسو با ایران هستند روی کار بیایند منافع آمریکا در منطقه را به خطر خواهد انداخت به همین دلیل احساس خطر کرده و از هر ابزاری برای کنترل موج اعتراضات مردمی استفاده می‌کنند.

مدیر مؤسسه گفت‌وگوی دینی بیان کرد: انقلاب بحرین با توجه به ویژگی‌های اعتقادی ملت آن و بهره آنها از مفاهیم انقلابی تشیع، حساسیت آمریکا و همپیمانانش را در منطقه بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به حضور نیروهای سپر الجزیره در بحرین و سرکوب اعتراضات مردمی توسط آنها گفت: این حضور و دخالت در امور داخلی کشوری مانند بحرین به دلیل آن است که آمریکا با استفاده از همپیمانانش در منطقه اجازه ندهد تحول سیاسی ریشه‌داری در این کشور شکل بگیرد.

غریب‌رضا تصریح کرد: دولت بحرین مطالبات سطح پایین‌تر مردم را پاسخ نداد تا چه برسد به مطالبات تغییر نظام بحرین.

وی با اشاره به طرح الحاق بحرین به عربستان از سوی شاه سعودی ابراز کرد: اینها به این جمع‌بندی رسیدند که برای سرکوب انقلاب بحرین چاره‌ای ندارند که دست عربستان را بیشتر باز کنند و این منطقه را به عنوان یکی از استان‌های عربستان زیر سلطه و نفوذ سیاسی آنها قرار دهند تا راحت‌تر مردم را سرکوب کنند چون به این نتیجه رسیدند که مداخلات نیروهای سپر شبه جزیره هم نمی‌تواند اعتراضات مردم را از بین ببرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی در مورد آینده انقلاب بحرین و واکنش احتمالی مردم این کشور گفت: طبیعی است که مردم بحرین به این الحاق راضی نمی‌شوند و اعتراضات وارد فاز جدید خود شده و سخت‌تر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مردمی که با حضور نظامی عربستان و نیروهای دیگر کشورها مخالفت کردند راضی نمی‌شوند کشورشان زیر سلطه کشور دیگری برود و طبیعی است موج اعتراضات افزایش یافته و درگیری‌ها جدی‌تر می‌شود.

غریب‌رضا ادامه داد: انقلابیون بحرین متناسب با نیاز فضای فکری و انقلابی خود برنامه‌ریزی‌هایی خواهند داشت اما اینکه بخواهیم آینده تحولات را پیش‌بینی کنیم باید منتظر بمانیم و ببینیم آل خلیفه و آل سعود طرح را به چه صورتی اجرایی می‌کنند چون اجرای طرح هزینه سنگین و اعتراضات شدیدی در سطح مردم به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول