اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری فارس مطرح کرد

رقابت مردم‏سالاری دینی و لیبرال دموکراسی در تحولات منطقه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: رقابت دو الگوی مردم‏سالاری دینی و لیبرال دموکراسی در تحولات منطقه را در برهه کنونی کاملاً مشهود است.

رقابت مردم‏سالاری دینی و لیبرال دموکراسی در تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدنظام‏الدین موسوی در گردهمایی سیاسی پاسداران استان سمنان که در حسینیه شهدای سپاه سمنان برگزار شد، با اشاره به بیداری اسلامی کشورهای عربی اظهار داشت: آنچه امروز در سطح منطقه مشهود بوده، رقابت دو الگوی مردم‏سالاری دینی و انقلاب اسلامی و در طرف دیگر، لیبرال دموکراسی و آمریکاست که در بعضی کشورهای منطقه به نتیجه رسیده است.

موسوی تصریح کرد: رویارویی و تقابل دو الگوی آمریکایی و ایرانی از نوع معنوی و سیاسی است نه فیزیکی، به گونه‏ای که ایران در بسیاری از کشورهای تحول یافته منطقه حضور فیزیکی ندارد ولی وجود و حضور معنوی‏اش کاملاً مشهود است.

فرافکنی آمریکایی‌ها درباره تحولات بیداری اسلامی

وی افزود: آمریکایی‏ها در تحولات شکل گرفته در تلاش بودند که به نحو دل‌خواه خود تحولات را تفسیر کرده و مبنای آن را بی‏رابطه با انقلاب اسلامی و در قالب مشکلات اقتصادی تعبیر کنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: آمریکایی‏ها زمانی‌ که با این پدیده جدید در کشورهای عربی رو به ‏رو شدند، تلاش کردند که به نوعی آن را مصادره کنند تا ایران دیگری شکل نگیرد و در همین راستا نگرانی خود را از اینکه ایران دیگری در مصر به وجود آید، به صورت علنی اعلام کردند.

بصیرت ملت در انتخابات اخیر باز هم نمایان شد

موسوی تصریح کرد: چشم آمریکا و اروپا پس از این تحولات به جمهوری اسلامی ایران و حضور مردم در انتخابات مجلس نهم دوخته شده بود.

وی بیان داشت: دشمنان داخلی و خارجی تمام تلاش خود را صرف کاهش مشارکت مردم در انتخابات کردند، اما خوش‌بختانه مردم با درک و بصیرتی بالا تمام حدس و گمان‏های آنان را نقش بر آب کردند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: ویژگی دیگر انتخابات مجلس نهم این بود که نخستین انتخابات بعد از فتنه سال 88 بود که ملت بزرگ ایران باردیگر بصیرت خود را نمایان کرد.

* ماهیت انقلاب اسلامی نفوذ در دل ملت‏های جهان است

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در سال 90 پدیده مهم و حساس انتخابات مجلس نهم را پشت سرگذاشتیم، افزود: مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات ضمن تأکید بر حضور گسترده مردم در صحنه، فرمودند که «ایران در حال عبور از یک مقطع حساس و پیچ تاریخی است».

موسوی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‏گیری تاکنون در کش و قوسی دائمی با دولت‏هایی که ایران را رقیب خود می‏دانند، بوده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تأکید کرد: ماهیت انقلاب اسلامی ایران این است که در دل ملت‏های جهان نفود می‏کند و محبوبیت آن رو به رشد است.

موسوی با بیان اینکه دشمنان در آستانه هر انتخاباتی در ایران هدفشان کاهش حضور مردم در صحنه بوده است، گفت: تنها کشوری که دشمنانش می‏خواهند در انتخابات دموکراسی و مردم‏سالاری دینی به معنای واقعی وجود نداشته باشد، ایران است.

* مردم به مطالبه رهبری لبیک گفتند

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار کرد: جریانات متمایل به فتنه اعلام کرده بودند بعد از فتنه 88، دیگر انتخابات به معنای واقعی شکل نخواهد گرفت و توهم و ادعایشان این بود که مشروعیت نظام ناشی از حضور آنان در صحنه است، از این‌رو، اگر در صحنه نباشیم، به تبع آن مردم نیز در انتخابات حضور نخواهند یافت.

موسوی ادامه داد: مردم فهیم و با بصیرت ایران با حضور به‏ موقع و حداکثری خود در صحنه انتخابات، دشمنان نظام را که هدفشان مبهوت ساختن نظام بود، ناامید کردند.

لزوم هوشیاری مردم و مسئولان دربرابر توطئه‌ها

مدیرعامل خبرگزاری فارس در بخش پایانی سخنانش بر هوشیاری هر چه بیشتر در برابر فتنه‌ها و توطئه‌ها تاکید کرد و گفت: مسئولان و مردم باید هوشیار باشند، چرا که چشم طمع جهانیان به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده و مشارکت بسیار بالای مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک پیام اساسی داشت و آن توجه و رابطه عمیق بین مردم و رهبری بود که ملت با بصیرت ایران به مطالبه ولی‌امر مسلمین لبیک گفته و در صحنه دفاع از انقلاب بار دیگر حاضر شدند.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول