اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

دشمنان به دنبال استحاله بیداری اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: استکبار به دنبال ایجاد انحراف در مسیر بیداری اسلامی و استحاله این حرکت‌هاست.

دشمنان به دنبال استحاله بیداری اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار هیئتی از اساتید دانشگاه‌های مصر با اشاره به اینکه اسلام در آغاز طلوع خود تمدن بسیار با عظمتی را در جهان به وجود آورد اظهار داشت: در آن دوران مراکز علمی و پایگاه‌های مختلف در قلمرو حاکمیت اسلام به وجود آمده بود و دانشمندان بسیاری در علوم مختلف به تحقیق و مطالعه می‌پرداختند.

وی ادامه داد: در زمانی که اروپائیان در ظلمت جهالت به سر می‌بردند، مسلمانان دارای قدرت علمی، اقتصادی، سیاسی و عقیدتی فراوان بودند.

این مرجع تقلید افزود: مسلمانان که بنیان‌گذار علوم، تمدن و عظمت بودند بعدها به انحطاط دچار شدند و از آن ‌همه مجد و عظمت چیزی به جای نماند.

وی گفت: موضوع اساسی این است که باید مطالعه کنیم تا متوجه شویم چه موضوعی سبب شد تا مسلمانان دچار انحطاط شده و قدرت‌های استبدادی و استکباری به آنان مسلط شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اذعان داشت: در دورانی تمام ابعاد زندگی مسلمانان زیرسلطه کفار قرار گرفت و امت اسلامی، استقلال، آزادی و عظمت خود را از دست داد.

وی ادامه داد: قرآن کریم در آیات بسیاری در زمینه رابطه با پیروان دیگر ادیان و کفار به مسلمانان هشدار داده بود اما مسلمانان این آیات را نادیده گرفتند و عنان تمام امور خود را در اختیار دشمنان اسلام قرار دادند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: سیاست استکبار ایجاد اختلاف میان مسلمانان بود و همین اختلاف سبب ضعف بیشتر مسلمانان در مقابله با زیاده‌خواهی استکبار شد.

وی گفت: یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان برای به استضعاف کشیدن مسلمانان تأسیس و تقویت اسرائیل بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی ابراز کرد: چندین قرن به این ترتیب گذشت تا مسلمانان به جایی رسیدند که سرسپردگی و وابستگی به استکبار در میان آنها افتخار محسوب می‌شد.

وی افزود: در همین حال در ایران امام خمینی(ره) که مجاهدی متقی و بیدارگری توانا بود، با بصیرت و دقت تمام درد مسلمانان را درک کرد و اینگونه تشخیص داد که مسلمانان برای یافتن مجد و عظمت گذشته باید به همان اسلام ناب برگردند.

این مرجع تقلید ادامه داد: امام خمینی(ره) با صبر و فداکاری بسیار و پس از تحمل مشقت‌های فراوان، انقلاب اسلامی را در ایران به ثمر رساند و از همان آغاز نیز به این موضوع تاکید کرد که این انقلاب درون مرزهای ایران محصور نخواهد ماند و کل جهان را فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انقلابی بیدارگر است گفت: ما در این انقلاب برای یاری کل محرومان و مستضعفان جهان قیام کردیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: امام خمینی(ره) معتقد بود این بیداری کل محرومان و مستضعفان جهان را در برخواهد گرفت و به تمام جهان صادر خواهد شد.

وی افزود: این بیداری اسلامی که در جهان اسلام گسترش پیدا کرده و حتی حرکت‌های بیدارگرانه‌ای که امروز در اروپا و آمریکا دیده می‌شود، در نتیجه حرکت بیدارگرانه امام خمینی(ره) است.

این مرجع تقلید با اشاره به لزوم هوشیاری نخبگان مصری در جریان شکل‌گیری سمت و سوی انقلاب مصر ابراز داشت: باید مواظب باشید دشمنان اسلام این بیداری که در مصر به وجود آمده را با توطئه‌های شیطانی استحاله نکنند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام در امر مصادره حرکت‌های مردمی و استحاله انقلاب‌های ملل‌ مختلف بسیار خبره هستند و با توطئه‌های رنگارنگ مسیر ملت‌های به پا خاسته را تغییر می‌دهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به شکل‌گیری جنبش‌های اعتراض‌آمیز در کشورهای اسلامی با کمک گرفتن از نمادهای اسلامی اظهار داشت: این بیداری اسلامی سه شاخصه بسیار مهم دارد که نخستین شاخصه آن نفرت از استکبار است.

وی خاطر نشان کرد: دومین ویژگی حرکت‌های بیداری اسلامی مبارزه و بیزاری از صهیونیسم با تمام توان و سومین ویژگی نیز بازگشتن به اسلام ناب است و هر کس در تمام جهان بر اساس این سه ویژگی قیام کند، ما در کنار او خواهیم بود و در پای حمایت از او حتی از بذل جان نیز دریغ نخواهیم کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نیاز امروز جهان اسلام بیداری مسلمانان است افزود: امروز مشاهده می‌کنیم برخلاف تمام قوانین و خواست مردم بحرین می‌خواهند این کشور را به عربستان ملحق کنند و این نشان‌دهنده گستاخی دشمن در پایمال کردن خواست و حقوق مسلمانان است.

وی بیان داشت: امروز همان آمریکایی که علیه سوریه توطئه می‌کند از حکومت بحرین حمایت می‌کند اما با وجود بیداری مسلمانان دوران توطئه استکبار به پایان رسیده و دشمنان اسلام کاری از پیش نخواهند برد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول