اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی:

نسبت بیداری اسلامی با انقلاب اسلامی ایران غیرقابل انکار است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام، قرآن و عترت در دنیای معاصر هستند و با انقلاب اسلامی سمت و سوی جریان حرکت بشریت را تغییر دادند.

نسبت بیداری اسلامی با انقلاب اسلامی ایران غیرقابل انکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مخبردزفولی صبح امروز در همایش سراسری مسئولان دارالقرآن کریم و کارشناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور افزود:‌ در سال‌های پس از انقلاب اسلامی یک جریان معتقد و متدین بدون ایجاد جار و جنجال نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کرده است و به دنبال ایجاد انس در مردم با مفاهیم قرآنی بوده‌اند و در عین حال از پشتیبانی کافی برخوردار نبودند، اما با این حال نسبت به عظمت انقلاب اسلامی و جایگاه آن در جهان تلاش برای ترویج مفاهیم قرآنی کافی نبوده است.

وی ادامه داد:‌ انقلاب اسلامی جریان بزرگی در دنیای معاصر ایجاد کرد که هیچ گاه پس از معصومین تا به حال چنین جریانی در تاریخ وجود نداشته است و موجب این جریان اصلاحی به سراسر دنیا رسیده و دشمنان انقلاب و اسلام هم بزرگی موج این جریان را که امام خمینی(ره) بنیان‌گذاری کردند را باور دارند.

مخبر دزفولی تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند منکر این شود که اگر جریان احیاگر امام نبود بشریت امروز با سرعت زیادی به سوی اضمحلال سقوط و افوت پیش می‌رفت اما جریان هدایتگر امام خمینی(ره) دایره و مسیر حرکت بشریت را به سمت سعادتمندی تغییر داد و ملت ایران پیشتاز این جریان بزرگ تاریخی شده‌اند و اگر این جریان نبود جامعه ایران امروز از لحاظ اخلاقی، اجتماعی، فنی و تخصصی عقب ‌مانده بود.

وی افزود:‌ موج جریان امام(ره) پیام نجات را به عنوان نجات مستضعفین عالم در دنیا منتشر کرد و این همان پیام قرآن بود که مستضعفین را وارثان زمین می‌خواند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند منکر نسبت بیداری اسلامی با انقلاب اسلامی ایران شود و حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب اسلامی نقشی بی‌بدیل در موج بیداری جهانی دارند که امروز در اروپا و سراسر آمریکای شمالی و جنوبی وجود دارد.

وی افزود:‌ درست است که در آمریکای لاتین ظاهر جریان بیداری غیر دینی است اما پیام‌ها و استناداتشان به انقلاب اسلامی و در اروپا هم این موج وجود دارد و دامنه آن در حال گسترش است.

وی افزود: موج بیداری اسلامی نوید پیروزی بزرگی است که امام و رهبری نوید دادند و ان‌شاءالله بزودی شاهد پیروزی بزرگ مومنین در جریان استکباری دنیا خواهیم بود.

مخبردزفولی تصریح کرد: ما باید متناسب با ظرفیتی که امروز به واسطه موج بیداری در دنیا ایجاد شده است کار قرآنی انجام دهیم زیرا که در واقع این قرآن بود که موج بیداری را به وجود آورد.

وی ادامه داد: اکنون غرب به دلیل نداشتن منطق از آگاهی‌بخشی قرآن ترس دارد و به قرآن‌سوزی روی آورده است، زیرا می‌داند در مقابل این کتاب الهی شکست خورده است و این همان وعده و تعدی قرآن است.

مخبردزفولی تصریح کرد: غربی‌ها به دلیل اینکه صداقت ندارند تصور می‌کنند که با سوزاندن برگه‌هایی از قرآن می‌توانند ذکر را از بین ببرند، اما نمی‌‌دانند که نمی‌توان قرآن را از بین برد و باید با موج قرآنی مواجه شوند.

وی افزود: یک جریان نافهم و بی‌شعور که ظاهراً خود را متمدن و پیشرفته می‌داند به قدری در سطح پایینی که پس از آنکه هیچ استدلالی برای پاسخ‌گویی به قرآن نمی‌یابد شروع به سوزاندن برگه‌های آن می‌کند و این جریان پر زرق و برق استکباری که خود را منجی بشر می‌داند خود را شکست خورده یافته است.

وی با بیان اینکه غرب متوجه شکست خود در برابر موج بیداری شده است، تصریح کرد: بخشی از مسیحیت‌نماهای سطح پایین وقتی که متوجه این شکست شده‌اند قرآن را سوزاندند اما نمی‌دانند که در پشت ماجرا یک جریان صهیونیستی وجود دارد که به دنبال ضربه زدن به مسیحیت است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دوران شکوفایی اسلام در تاریخ تصریح کرد: هنگامی که اسلام در اوج خود بود در اروپای مسیحی جز ظلمت، تاریکی و بربریت چیزی وجود نداشت و کلیسای مسیحی تا حد اعدام با کسانی که حرف حق می‌زدند مخالفت می‌کرد که آن موج مسیحیت منجر به موج ضد دینی در اروپا شد و امروز یک جریان کم فهم مسیحی بازیچه دست صهیونیست جهانی شده است.

وی افزود:‌ آنها می‌دانند که اگر اسلام پا به عرصه زندگی اجتماعی، فردی و خانوادگی بشر باز کند تمام جریانهای دیگر را کنار خواهد زد به همین دلیل جریانی را راه‌انداخته‌‌اند تحت عنوان سبک زندگی غربی و در این سبک تمام آنچه که مربوط به رفتارهای حیوان‌صفتانه بشری است را ترویج می‌کنند تا بتوانند در مقابل موج عظیم اسلام‌گرایی بایستند اما نمی‌دانند که سرعت گسترش این موج روز به روز بیشتر می‌شود.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ما در ترویج فرهنگ قرآنی مسئولیت بزرگی به گردن داریم زیرا که باید اصالت جهانی خود را انجام دهیم، پس از انقلاب تا به حال در قوه ترویج فرهنگ قرآن کار بسیار شده است تا وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم و باید جامعه خود را مسلط و مسلح به آموزه‌ها و تعالیم قرآنی کنیم.

وی افزود: باید برای ترویج فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی و طراحی کنیم به همین دلیل است که رهبر انقلاب اعلام کردند باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم.

هر گاه آحاد جامعه با این کتاب انس و الفت پیدا کنند آن گاه آن را در زندگی خود به کار می‌برد و اگر ما بتوانیم به وظیفه خود در گسترش مفاهیم قرآنی عمل کنیم سعادت دنیوی و اخروی خود را فراهم کرده‌ایم.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خاطرنشان کرد:‌ یک جریان بزرگ فرهنگی در کشور شکل گرفته و پشتیبانی می‌شود و همه مسئولین به این مسئله اهتمام دارند که باید جریان قرآنی را در بین آحاد جامعه منتشر کنیم و مردم را به سمت یک زندگی قرآنی هدایت کنیم و خوش‌بختانه سند مهم توسعه فرهنگ قرآنی سال گذشته در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و در این سند راهبرد اصلی ترویج فرهنگ قرآنی مشخص و ساز و کارهای گوناگونی برای این کار شکل گرفته است.

وی افزود: در کنار این برنامه‌ریزی بودجه خوبی نیز برای فعالیت‌های قرآنی تخصیص پیدا کرده است و دستگاه‌هایی که در این حوزه برنامه ارائه بدهند اعتبارات کافی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی کشور در سال 91 افزایش پیدا خواهد کرد و اگر با برنامه‌ریزی درست عمل کنیم در یک دوره زمانی نه چندان طولانی آثار فعالیت خود را خواهیم دید.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول