اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

انتخابات مصر سبب ترویج بیداری اسلامی در منطقه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: انتخابات مصر می‌‌تواند الگوی خوب و مناسبی برای ترویج و تشدید بیداری اسلامی در بین کشورهای منطقه باشد.

انتخابات مصر سبب ترویج بیداری اسلامی در منطقه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نهبندان ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشت: امروز در مدارس باید در کنار مباحث علمی مختلف به مباحث فرهنگی و معنوی دانش‌آموزان بیشتر از گذشته توجه شود.

وی با بیان اینکه استاد مطهری شهید احیای ارزش‌ها و معارف اسلامی بود، تصریح کرد: امروزه از این شهید بزرگوار آثاری ارزشمند برجای مانده که جای دارد در سطح دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌ها بیشتر از این آثار بهره‌برداری شود.

 

* سالروز آزادسازی هویزه و ضرورت آشنایی نسل جوان

امام جمعه نهبندان با اشاره به روز آزادسازی هویزه در عملیات بیت‌المقدس در سال 63 افزود: رزمندگان اسلام و جوانان این انقلاب در دوران دفاع مقدس با رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و خون‌های خویش سبب شکست تمامی دشمنان بلوک شرق و غرب شدند.

خزاعی ادامه داد: رزمندگان با توکل بر خدا، قرآن‌محوری و تمسک جستن از اهل بیت(ع) در نبرد هشت ساله نابرابر، در مقابل تمامی دشمنان و توطئه‌های آنان ایستادگی کرده و از کیان اسلامی و عزت این نظام پاسداری و حراست کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان به ویژه شهیدان عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: جامعه و نسل جوان امروزی نیازمند ترویج و تبیین فرهنگ شهادت و ایثار  است که اشاعه و نهادینه شدن این فرهنگ‌ بدنه نظام را از گزند دسیسه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

 

*سفر شبانه اوباما به افغانستان نشانه تضعیف قدرت آمریکاست

امام جمعه نهبندان در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و کشورهای عربی گفت: امروز شاهد سفر شبانه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به افغانستان هستیم و این نشان از تضعیف قدرت آمریکا دارد.

خزاعی با بیان اینکه برای نخستین بار بعد از فروپاشی نظام مبارک در مصر شاهد برگزاری انتخابات چند حزبی هستیم، تصریح کرد: تمامی کشورهای منطقه اعم از کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی روی داده و آن کشورهایی که هنوز بیداری اسلامی در آنها رخ نداده همگی منتظر این انتخابات و تحولات مصر هستند.

وی یادآور شد: انتخابات مصر می‌‌تواند الگوی خوب و مناسبی برای ترویج و تشدید بیداری اسلامی در میان کشورهای منطقه باشد.

امام جمعه نهبندان افزود: امروزه کشورهای عربی همسو با آمریکا و غرب نمی‌خواهند رای حقیقی مردم مصر تحقق پیدا کند چرا که احساس ترس و وحشت از این انتخابات و رای ملت مصر دارند و اینکه اگر این مهم محقق شود سبب تشدید و رواج بیشتر بیداری اسلامی در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول