اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

بیداری اسلامی از مرزهای کشورهای اسلامی گذشته و جهانی شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: امروز بیداری اسلامی از مرزهای کشورهای اسلامی گذشته و جهانی شده است.

بیداری اسلامی از مرزهای کشورهای اسلامی گذشته و جهانی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران با اشاره به میلاد حضرت فاطمه (س) و جایگاه و کرامت این بانو در عالم هستی اظهار داشت: احترام ویژه رسول خدا به ایشان و تکریم اهل بیت (ع) نسبت به ایشان نشان از جایگاه و مقام والای این بانو ی بزرگ عالم هستی دارد.

وی  با اشاره به هفته بزرگداشت مقام زن و روز خانواده به جایگاه زن در فرهنگ غرب اشاره کرد و گفت: فرهنگ غرب جز اجحاف؛ ظلم و ستم؛ تحقیر شخصیت اجتماعی – فرهنگی؛ اخلاقی؛ متلاشی کردن کانون خانواده؛ بهره‌وری تبلیغاتی و سود جویی از آنان چیزی به ارمغان نیاورده اما فرهنگ اصیل اسلامی برای زن منزلت و شخصیت خاصی قائل شده است.

وی افزود: زن از دیدگاه اسلام در قلمرو ارزش‌ها هیچ‌گونه تضادی با مردها نداشته و در استعداد پذیرش فضایل عالی انسانی با یکدیگر مساوی هستند.

وی همچنین گفت: نگاه اسلام به مرد و زن تا به حدی است که این دو مکمل یکدیگرند و مایه شکوفایی؛ نشاط و پرورش همدیگر هستند و نقش زن در تحکیم مبانی خانواده و تربیت نسلی متعهد و متدین و عالم نقش بی‌بدیل است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو از جانب مرجع بزرگ میرزای شیرازی گفت: این فتوا چند پیام داشت که داشتن نقش محوری و کلیدی روحانیت در مبارزه با استکبار در طول تاریخ و همین طور نشان دادن روحانیت به‌عنوان عنصری اصلی مبارزه با استکبار در طول دو قرن گذشته و مبارزه با استکبار و نفوذ خارجی و همین طور با دستگاه استبدادی و در نهایت با غرب زدگان به اصطلاح روشنفکر از جمله آن است که نتیجه همه این تلاش‌ها به انقلاب اسلامی و امروز هم بیداری اسلامی منتهی شد امروز بیداری اسلامی از مرزهای کشورهای اسلامی گذشته و جهانی شده است.

انتخابات فرانسه و یونان زلزله‌ای سیاسی در اروپا بود

تاجی با اشاره به برخی مسائل جهانی گفت: دو انتخابات اخیر فرانسه و یونان زلزله‌ای سیاسی بود که در اروپا رخ داد و از آنجایی که استکبار نمی‌تواند این شکاف‌ها را برتابد با ایجاد ناامنی و ترور در سوریه و موضع‌گیری در قبال برگزاری انتخابات در این کشور موضع گرفته است.

وی افزود: در حالی که مخالفان دولت بحرین مورد ضرب و شتم و آزار و شکنجه قرار می‌گیرند مخالفان سوریه مورد حمایت غرب و بعضی از کشورهای خود فروخته عربی هستند زیرا نابودی نظام سیاسی در سوریه یعنی نابودی مقاومت و حفظ ولد نامشروع استکبار یعنی رژیم غاصب صهیونیستی است.

امام جمعه چناران افزود: استکبار جهانی هیچ‌گاه منطقه خاورمیانه را به راحتی رها نمی‌کند حضور شبانه اوباما در افغانستان و امضاء قرارداد امنیتی بین دولت افغانستان و آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا از خوی سلطه‌گری خود و غارت منابع مسلمان هرگز دست بردار نیست.

تاجی افزود :مبتکر سفرهای استانی مقام معظم رهبری بودند و از دغدغه‌های معظم له این بود که مسئولان در بین مردم به‌ویژه در نقاط محروم حاضر شوند.

وی افزود: سفرهای استانی چند فایده دارد که دیدن واقعیات و برنامه‌ریزی بر اساس آنها، توجه و خدمت به محرومان از جمله آن است اما نکته مهم آسیب‌های جبران‌ناپذیر این سفرها دادن وعده‌های غیر عملی به مردم و اجرایی‌نشدن مصوبات سفرهای استانی است و تاکید مقام معظم رهبری بر این است که مصوبات سفرهای استانی مو به مو باید اجرا شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول