اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع جامعة المصطفی (ص) واحد گرگان:

بیداری اسلامی به کشورهای غیراسلامی سرایت می‎کند

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع جامعة المصطفی (ص) واحد گرگان گفت: بیداری اسلامی، حتی به کشورهای غیراسلامی سرایت خواهد کرد.

بیداری اسلامی به کشورهای غیراسلامی سرایت می‎کند

حجت‎الاسلام کریم رفیعی ظهر امروز در حاشیه همایش سراسری بیداری اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: امروزه بر کسی پوشیده نیست، بیداری اسلامی که روح ظلم‎ستیزی، حقیقت‎جویی و عدالت‎خواهی را با خود به همراه دارد، مسلمانان جهان را با خود همراه ساخته است.

وی تصریح کرد: اگر ما مسلمانان این نسیم الهی را درک کرده و آن را توسط فرهیختگان خود هدایت کنیم، قطعا نتیجه‎اش دستیابی به انقلاب‎هایی بزرگ‎تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توجه به خاستگاه و جایگاه پایگاه مردمی، در این خیزش‎ها واقعیتی اجتناب‎ناپذیر است اذعان داشت: جهان اسلام مسیری سترگ و سراسر ثواب است که باید شناخته و محقق شود.

رفیعی با بیان اینکه دین دغدغه همه دینداران است افزود: عدم خودباوری و یأس و ناامیدی عمومی مسلمانان، که آن هم از سوی نظام سلطه به جهان اسلام القا شده و دائما به ما تلقین می‎کنند که شما نمی‎توانید و متأسفانه برخی از ما حرف آنان باورمان شده است، از جمله موانعی است که در پیشبرد و حرکت بیداری اسلامی وجود دارد.

رئیس مجتمع جامعة المصطفی (ص) واحد گرگان تصریح کرد: عدم فرهنگ کلان‎نگری و افق بلند از سوی رهبران جهان اسلام، اشتغال به جزئیات و نبودن متولی خاص برای جهانی شدن اسلام را می‎توان از دیگر موانع موجود برشمرد.

وی در خصوص موانع بیداری اسلامی در سطح کلان گفت: عدم اتحاد، وحدت رویه، خودباختگی عمومی مسلمین، از دست دادن روحیه جهادی، مغلوب شدن در مقابل فرهنگ غرب و نظام سلطه و دور شده از فرهنگ ناب را نیز می‎توان از دیگر موانع دانست.

رفیعی در خصوص نقش انقلاب اسلامی ایران، در بیداری اسلامی منطقه خاطر نشان کرد: با توجه به عملکرد انقلابیون، نوع شعارها، آرزو و آمال آنها و تصریح حرف و عمل در بدنه مردم، زمینه الگوگیری دیگر کشورهای منطقه را از عملکرد و تأثیرات انقلاب اسلامی فراهم می‎کند.

رئیس مجتمع جامعة المصطفی (ص) واحد گرگان ادامه داد: این سیر بصیرت و آگاهی ادامه خواهد داشت، هر چند ممکن است فراز و فرودهایی داشته باشد، اما به مرور فراگیرتر خواهد شد و حتی به کشورهای غیراسلامی نیز سرایت خواهد کرد.

وی افزود: ما باید زمینه‌ساز این رشد و آگاهی باشیم چرا که معتقدیم وعده الهی مبنی بر اینکه دین اسلام فراگیر خواهد شد، محقق می‎شود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول