اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان فروردین سال جاری صورت گرفت

ارائه 236 جواز تاسیس و طرح توسعه در ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تا پایان فروردین سال جاری تعداد جواز تاسیس و طرح توسعه در ابهر 236 مورد بوده است.

ارائه 236 جواز تاسیس و طرح توسعه در ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حمید صدری ظهر امروز در جلسه شورای اداری مشترک استان زنجان و شهرستان ابهر به تعداد، سرمایه و اشتغال مجوزهای ابهر تا پایان فروردین ماه سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد جواز تاسیس و طرح توسعه 236 مورد دارای 20 هزار و 964 میلیارد ریال سرمایه و اشتغالزایی برای 17 هزار و 876 نفر بوده است.

وی افزود: تعداد پروانه بهره‌برداری 209 مورد با سرمایه 7 هزار و 291 میلیارد ریال و اشتغالزایی 9 هزار و 466 نفر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد مجوزهای دارای پیشرفت زیر 20 درصد را 143 مورد عنوان و تصریح کرد: این تعداد با سرمایه 14 هزار و 102 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 12 هزار و 435 نفر است.

وی افزود: تعداد محورهای دارای پیشرفت 20 تا 40 درصد 40 مورد است که دارای سرمایه 3 هزار و 972 و اشتغال 2 هزار و 105 نفر در حال اجراست.

صدری تعداد مجوزهای دارای پیشرفت بین 40 تا 60 درصد را 30 مورد اعلام و اضافه کرد: این تعداد با 2 هزار و 156 میلیارد ریال سرمایه و اشتغالزایی برای 2 هزار و 132 نفر ایجاد می شود.

وی مجوزهای بالای 60 درصد 23 مورد با سرمایه 733 میلیارد ریال و با اشتغالزایی یک هزار و 204 نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: شهرستان ابهر در حال حاضر دارای 236 طرح است که اکثر طرح‌های آن پیشرفت فیزیکی زیر 20 درصد داشته و 23 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد موجود است.

وی با مقایسه وضعیت مجوزهای تاسیس موجود به تفکیک شهرستان‌های استان بیان داشت: رتبه شهرستان ابهر در قیاس با سایر شهرستان‌ها از لحاظ تعداد طرحهای دارای مجوز تاسیس پس از شهرستان زنجان در ردیف دوم قرار گرفته و از نظر اشتغال نیز در رتبه دوم و به میزان 32 درصد از کل است.

صدری افزود: شهرستان ابهر در قیاس با سایر شهرستان‌ها از نظر تعداد پروانه‌های بهره‌برداری پس از شهرستان زنجان و در رتبه دوم است و نسبت سهم سرمایه‌گذاری به کل استان به میزان 41 درصد و سهم اشتغال از کل در ردیف دوم است.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری به ازای هر واحد تولیدی در شهرستان ابهر 34.88 درصد است، گفت: این در حالی است که در شهرستان زنجان میزان سرمایه‌گذاری به ازای هر واحد تولیدی 11.03 درصد است، که این مهم به دلیل وجود صنایع بزرگ و مادر در شهرستان ابهر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که ستاد سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد صنایع پایین دستی و خوشه‌های صنعتی در این شهرستان مطالعات کافی را انجام دهد.

وی با اشاره به واحدهای مهم و فعال شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: حامیران، تولیدی و صنعتی گل ریس، شرکت فرش سهند، تافت ریس ابهر برزنت، ابهر بافت، نساجی رازی، تولیدی و صنعتی فرتاب، شرکت نخیران، صائین بافت، پرجین، پارس نخ، پرریس، پارس دکور و صنایع نساجی ماد بافت از واحدهای مهم و فعال شهرستان ابهر هستند.

صدری افزود: ساینا، صنایع پلاستیک ابهر، صنایع پلاستیک پوشینه، کریستال ایران، ذوب و فلزات ابهر، شرکت دیسال، فولاد سیادن، سیم و کابل ابهر، ریخته‌گری آلومینیوم ایران خودرو، صنایع ریلی ایران خودرو، ذوب آهن البرز غرب، ذوب و نورد خلیج فارس، تندیس خلیج، عالی پوش روز، فرش گنجینه، شیر پاستوریزه دنیز ابهر، نورین تاب ابهر، صنایع غذایی کیلوس، پارس حیات ساغلیک ارونلری، مجتمع فولاد البرز غرب و شرکت آرین توتون صنعت از دیگر شرکت‌های مهم و فعال شهرستان ابهر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول