اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار-10

عباسیان‌امین: تولید و اشتغال واحدهای صنعتی گیلان ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: امسال اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ارتقای سطح تولید واحدهای صنعتی، سطح اشتغال افراد در صنعت استان و تکمیل زیرساخت‌های صنعت است.

عباسیان‌امین: تولید و اشتغال واحدهای صنعتی گیلان ارتقا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباسیان‌امین‌ پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت به مناسبت یکصدمین سفر هیئت دولت در محل پارک قدس این شهر، شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان را با هدف ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تهیه امکانات مورد نیاز برای استقرار واحدهای صنعتی و کارآفرینان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان برای ارائه خدمات ضروری به متقاضیان سرمایه‌گذاری در تاریخ 3 دی سال 70 به ثبت رسید و فعالیت‌ها و وظایف خود را با تاسیس شهرک‌های صنعتی در سطح استان و ایجاد امکانات زیربنایی مورد نیاز و ضروری صنایع در شهرک‌ها با رعایت مفاد اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور استقرار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط آغاز کرد.

به گفته این مسئول، صنایع کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه عامل راهبردی برای توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و رقابت‌پذیری صنایع هستند.

وی، تملک زمین و در اختیار قرار دادن آن به متقاضیان واجد شرایط و انتقال قطعی زمین به متقاضیان پس از اخذ پروانه بهره‌برداری را از جمله فعالیت شرکت مذکور عنوان کرد.

عباسیان‌امین تصریح کرد: ایجاد مراکز و مجتمع‌های خدمات IT به منظور تسهیل در امور اطلاع‌رسانی صنعتی و گسترش تورهای صنعتی، کلاس‌های آموزشی و آشنایی واحدهای صنعتی به تکنولوژی روز از جمله فعالیت‌های دیگر شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه اقدام‌های مهمی در مدت فعالیت دولت نهم در این شهرک‌های صورت گرفته است، افزود: سال گذشته 34 واحد صنعتی با اشتغالزایی بالغ بر 575 نفر به صورت مستقیم مورد بهره‌برداری قرار گرفت که بیش از 387 میلیارد سرمایه‌گذاری شده است.

وی، محل استقرار واحدهای صنعتی را در شهرک‌های صنعتی لوشان، آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا، لاهیجان، آستارا، سفید رود رشت، رودسر، تالش، انزلی و لنگرود عنوان کرد و ادامه داد: امسال با توجه به سال تولید ملی طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ارتقای سطح تولید واحدهای صنعتی، تکمیل زیرساخت‌های صنعت و سطح اشتغال افراد در صنعت استان است.

عباسیان‌امین، از تشکیل کار گروه ویژه رسیدگی به واحدهای صنعتی و معدنی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال با جدیت بیشتری جلسات این کار گروه به صورت منظم و ماهانه در سطح شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود.

وی، درباره نحوه صدور گواهی پایان کار واحدهای صنعتی،‌ ابراز کرد: پس از انجام تمام عملیات ساختمانی و آماده بودن ساختمان برای بهره‌برداری طرف قرارداد می‌تواند درخواست صدور گواهی پایان ساختمان کند.

این مسئول، به مزایای استقرار واحدها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: شهرک‌های صنعتی از قانون شهرداری مستثنی هستند و متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی نیاز به کسب مجوز جداگانه از اداره‌های متعدد نظیر محیط زیست، منابع طبیعی، آب، برق، امور اراضی، میراث فرهنگی، ثبت اسناد، راه و ترابری و کار و امور اجتماعی ندارند زیرا اینگونه مجوزها در زمان تاسیس شهرک‌های صنعتی از دستگاه‌های ربط اخذ می‌شود.

وی، متذکر شد: اداره شهرک‌های صنعتی پس از بهره‌برداری به هیئت‌های امنا که شامل صاحبان صنایع مستقر در شهرک‌ها هستند واگذار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول