اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد

ضرورت تعیین تکلیف واحدهای صنعتی صاحب امتیاز اما غیرفعال

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه تعیین تکلیف دو سوم از واحدهای صنعتی که امتیاز دریافت کرده‏اند اما فعال نیستند را ضروری دانست.

ضرورت تعیین تکلیف واحدهای صنعتی صاحب امتیاز اما غیرفعال

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران سعید افشارنادری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‏های صنعتی بیان کرد: شهرستان فیروزکوه به لحاظ مزیت استثنایی واقع شدن در خارج از شعاع 120 کیلومتری پایتخت یکی از قطب‏های صنعتی استان تهران محسوب می‏شود.

وی تصریح کرد: بدین منظور سیاست توسعه صنعتی شهرستان فیروزکوه به عنوان بهترین راهکار برای فراهم آوردن فرصت‏های شغلی بیشتر بر محور احداث شهرک‏های صنعتی و کارخانجات مختلف و تولید اشتغال استوار است.

افشارنادری: با فراهم شدن زیرساخت‏ها و همچنین تشکیل ستاد تسهیل در زمینه مهیا ساختن شرایط و رفع مشکلات بخش‏های اقتصادی و صنعتی در سال تولید ملی، قدم‏های مؤثری در بخش سرمایه‏گذاری برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 470 هکتار از اراضی برای طرح توسعه شهرک صنعتی "علی‏دره" در فیروزکوه در نظر گرفته شده است از اخذ استعلام‏های لازم از دستگاه‏های مربوطه برای اجرای این طرح خبر داد.

فرماندار فیروزکوه گفت: اکنون باید استعلام‏ها را از دستگاه‏های استانی دوباره اخذ کنیم و به همین خاطر روند کار با تأخیر جدی مواجه می‏شود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خواستار پیگیری و انجام هماهنگی‏هایی لازم از سوی استانداری تهران در این زمینه شد.

به گزارش فارس در همین زمینه محدوده‏ای به وسعت یک هکتار از 470 هکتار در نظر گرفته شده برای طرح توسعه شهرک صنعتی "علی‏دره" از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به عنوان مناطق میراث فرهنگی معرفی شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با توجه به وجود منابع آبی فراوان در شهرستان، به مشکل آب در بخش صنعت اشاره داشت و خواستار اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص تخصیص 5 میلیون مترمکعب آب از سد نمرود یا آبشار ساواشی شد. 

افشارنادری تعیین تکلیف دو سوم از واحدهای صنعتی که امتیاز دریافت کرده‏اند اما فعال نیستند را نیز ضروری دانست.

وی همچنین اعمال معافیت‏های مالیاتی برای واحدهای صنعتی در شهرک‏های صنعتی با توجه به خارج بودن از شعاع 120 کیلومتری پایتخت، حضور کارشناسان صنعت و معدن در شهرستان، پیگیری و تصمیم‏گیری در خصوص علل حضور نیافتن نماینده بانک ملت در جلسات و همچنین سامان‏دهی مدیریت شهرک صنعتی در فیروزکوه را خواستار شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: با اداره شهرک صنعتی به صورت هیئت امنایی بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه رفع می‏شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول