اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

عرضه کالای 180 واحد صنعتی گیلان در بازار جهانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از عرضه کالای 180 واحد صنعتی این استان به دلیل کیفیت بالا در بازار جهانی خبر داد.

عرضه کالای 180 واحد صنعتی گیلان در بازار جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خلیل حنیف ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان ایجاد اشتغال را محصول فرابخشی از فعالیت 32 دستگاه اجرایی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت تکلیف کرده است سند اشتغال برای تمام استان‌ها تهیه شود.

وی به تهیه سند اشتغال گیلان اشاره کرد و افزود: سند اشتغال گیلان حاصل فعالیت‌های پژوهشی با توجه به اسناد بالادستی بوده و طبق آن تهیه شده است.

حنیف، گیلان را جزو چهار استان کشور دانست که توانسته سند اشتغال را تهیه کند و گفت: سند مذکور دارای برش‌های شهرستانی با توجه به مزیت ویژه آن مناطق است.

مسئول کارگروه اشتغال گیلان با تاکید بر ایجاد مشاغل کسب و کار خانگی، خاطرنشان کرد: 14 هزار نفر از این مسیر در استان کسب درآمد می‌کنند.

به گفته وی، 78 میلیارد تومان تسهیلات در بخش مشاغل کسب و کار خانگی در گیلان پرداخت شده است.

حنیف، مبلغ 38 میلیارد تومان تسهیلات ویژه را با سود چهار درصد اعلام کرد و ابراز داشت: تسهیلات مذکور برای اشتغال ایثارگران گیلان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از فعالیت‌های کارگروه اشتغال در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: رویکرد پرداخت تسهیلات به طرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

 وی تسهیل صدور مجوز و آرام‌سازی فضای کسب و کار را از جمله فعالیت‌های کارگروه اشتغال گیلان ذکر کرد و یادآور شد: سامانه رصد اشتغال در کشور ایجاد شده و وضعیت استان‌ها در این سامانه تجزیه و تحلیل می‌شود.

حنیف، سرمایه‌گذاری را موتور اقتصاد دانست و اذعان کرد: بالغ بر 10 هزار و 240 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از ابتدای دولت نهم تاکنون در گیلان انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به رشد سالانه 78 درصدی میزان سرمایه‌گذاری در این استان، بیان داشت: سال گذشته نرخ اشتغال گیلان به 84.6 درصد افزایش یافت.

وی از عرضه کالای 179 واحد صنعتی گیلان به دلیل کیفیت بالا در بازار جهانی خبر داد و تصریح کرد: 23 درصد واحدهای صنعتی استان رشد دارند.

حنیف میزان صادرات گیلان در سال 90 را 29 هزار و 333 تن اعلام کرد و گفت: 94 درصد افزایش صادراتی تا قبل از سال 84 داریم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول