اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل استاندارد گیلان خبر داد

آغاز طرح توسعه استانداردسازی واحدهای صنعتی گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از آغار اجرای طرح توسعه جامع استانداردسازی برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.

آغاز طرح توسعه استانداردسازی واحدهای صنعتی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد محمدی کوچصفهانی پیش از ظهر امروز در جلسه موسسه استاندارد استان با اشاره به آغاز اجرای طرح تجا اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح کارشناسان برای شناسایی و تبیین طرح به بیش از 200  واحد تولیدی مراجعه کردند.

وی، افزود: الزامات قانون ارتقای کیفی خودرو و دیگر تولیدات صنعتی طرح تجا به این واحدها اعلام می‌شود.

این مسئول، ادامه داد: اداره کل استاندارد گیلان با استفاده از توان تخصصی کارشناسان و شرکت‌های تایید صلاحیت شده، مشاوره و اقدام‌های لازم را برای تعیین ویژگی‌ها و استانداردهای مربوطه ارائه می‌کنند.

وی درباره طرح توسعه جامع استانداردسازی، خاطرنشان کرد: برای آشنایی با این طرح، اداره کل استاندارد گیلان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی سمینار توجیهی و آموزشی آشنایی با استانداردهای ماشین‌های تولید و فرآوری برنج را در محل سالن آموزش سازمان جهاد کشاورزی برگزار کرد.

محمدی‌کوچصفهانی، هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی صنعتگران و کارشناسان با استانداردهای موجود و زمینه‌سازی برای پیاده کردن آنها، آموزش تجهیزات اندازه‌گیری، افزایش کیفیت برنج تولیدی و اشاعه فرهنگ استاندارد عنوان کرد.

وی با برشمردن سهم کشاورزی در تولید ناخالص ملی و نیز ایجاد اشتغال، اذعان کرد: توجه ویژه به این بخش موجب تامین نیازهای اساسی کشور و جلوگیری از خروج ارز می‌شود.

این مسئول، درباره اجرای طرح تجا در سطح کشور و جغرافیای خاص گیلان و پیشرو بودن این استان در تولید برنج کشور، بیان کرد: استانداردسازی محصولات و ماشین‌های کشاورزی یکی از برنامه‌های اداره کل استاندارد است.

معاون فنی اداره کل استاندارد استان گیلان درباره تعداد کالای مشمول طرح تجا، یادآور شد: در اجرای قانون ارتقای کیفی خودرو و دیگر تولیدات صنعتی طرح تجا، علاوه بر فهرست قبلی که شامل 640 قلم کالای اجباری، 32 قلم کالای مشمول مصوبه هیئت وزیران، 109 قلم کالای کار گروه تولید و یک‌هزار و 530 ردیف تعرفه مرحله نخست بودند، تعداد 5 هزار و 28 ردیف تعرفه دیگر نیز مشمول مقررات قرار گرفته است که پیش از ثبت سفارش و ورود کالا ملزم به اخذ ایران کد و مجوز استاندارد از طریق سامانه تعاملی هستند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول