اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه نخست سال محقق شد

صدور 236 جواز تاسیس واحد صنعتی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از صدور 236 جواز تاسیس واحد صنعتی طی 9 ماهه سال‌جاری در این استان خبر داد.

صدور 236 جواز تاسیس واحد صنعتی در هرمزگان

عبدالمجید عبدلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان هرمزگان در بخش صنایع و معادن اظهار داشت: در این استان به دلیل شرایط خاص تقاضای قابل توجهی برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی وجود دارد که هر ساله در این راستا شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوبی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود به مقایسه صدور پروانه‌های بهره‌برداری و مجوزهای مربوطه در حوزه صنعت و معدن هرمزگان پرداخت و گفت: طی 9 ماهه گذشته سال‌جاری تعداد 46 فقره پروانه‌ بهره‌برداری صنعتی صادر شده است.

به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، این تعداد پروانه‌ بهره‌برداری صنعتی با سرمایه گذاری 269 میلیارد ریال اجرایی و عملیاتی شده که زمینه اشتغال 455 نفر را در سطح ا‌ستان فراهم ساخته است.

عبدلی‌زاده یادآور شد: عمده پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در زمینه محصولات کانی غیر فلزی و محصولات غذایی و آشامیدنی است.

این مسئول در ادامه از رشد 11 درصدی جوازهای تاسیس صادره از ابتدای سال‌‌جاری تا پایان آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در هرمزگان خبر داد.

وی اضافه کرد: در 9 ماهه گذشته سال‌جاری تعداد 236 فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری 38 هزار و 956 میلیارد ریال و توان ایجاد اشتغال ۷ هزار و 318 نفر توسط این سازمان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد رشد 11 درصدی از نظر سرمایه گذاری رشد 1376 درصدی و به لحاظ اشتغال شاهد رشد 108 درصدی هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود در هرمزگان اظهار داشت: زیرساخت‌های مناسبی در امر سرمایه‌گذاری‌ برای صنایع مختلف به ویژه صنایع انرژی‌بر و معدنی فراهم شده که در همین راستا امید داریم در آینده‌ای نزدیک این استان در منطقه حرف‌های زیادی را برای گفتن در این عرصه داشته باشد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول