اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش عالی فنی شهید مهاجر اصفهان پیشنهاد داد

تاسیس نهادهای پژوهشی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش عالی فنی شهید مهاجر اصفهان گفت: تاسیس نهادهای پژوهشی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و استقرار نظام آموزشی مبتنی بر شایستگی از پیشنهادات مطرح شده این دانشگاه است.

تاسیس نهادهای پژوهشی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدحسین مدنی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته تحقیق و توسعه استانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان واقع در دانشکده فنی شهید مهاجر با اشاره به وظیفه این دانشکده اظهار داشت: وظیفه اصلی این دانشگاه تربیت تکنسین‌های ورزیده است.

وی با از واحدهای آموزشی فنی و حرفه‌ای سخن گفت و ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کاهش نرخ بیکاری در کشور کمک شایانی کرده که رشد و بهره‌وری را نیز با خود به همراه می‌آورد.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی شهید مهاجر اصفهان تصریح کرد: نتیجه رشد و بهره‌وری حاصل از کار افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی را به همراه دارد.

وی به نقش مهم سرمایه انسانی اشاره کرد و گفت: اگر تمام موارد ذکر شده در کشور رعایت شود نتیجه آن رشد اقتصادی است.

مدنی با اشاره به نقش واحدهای صنعتی در زمینه ارائه نیاز بازار اظهار داشت: ارائه آموزش‌های سفارش محور یا تقاضا محور باید منطبق با نیازهای بازار باشد که نقش بخش صنعتی در این عرصه بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: آموزش‌های ما باید بر پایه شایستگی باشد که در حال حاضر بحث آموزشی ما فاقد آن بوده و بر پایه سرفصل محور جریان دارد.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی شهید مهاجر اصفهان ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایران از نظر کمیت وضعیت مناسبی دارد اما در زمینه کیفیت جای تأمل دارد.

وی افزود: ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشورهای دیگر موجب رشد ناخالص ملی شده اما در کشور ما این چنین نیست.

مدنی از هنرستان‌ها و برخی از واحدهای آموزشی دیگر سخن گفت و بیان کرد: در حال حاضر 330 هزار هنرجو  در 40 رشته در هنرستان‌ها مشغول تحصیل هستند که به علت عدم تجهیزات مناسب برای این افراد در این مکان‌ها باید اقداماتی انجام داد.

وی گفت: آموزش مبتنی بر شایستگی منجر شده تا اینکه با کشورهای دیگر به رقابت بپردازیم.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی شهید مهاجر اصفهان اضافه کرد: استقرار نظام ملی صلاحیت حرفه‌ای و مشارکت ذی‌نفعان و صاحبان صنایع و حرف، تاسیس نهادهای پژوهشی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و استقرار نظام آموزشی مبتنی بر شایستگی از پیشنهادات مطرح شده این دانشگاه است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول