اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند:

5 واحد دامداری سنتی دماوند به صنعتی تبدیل شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از تبدیل 5 واحد دامداری سنتی به صنعتی در شهرستان دماوند خبر داد.

5 واحد دامداری سنتی دماوند به صنعتی تبدیل شد

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این مهم در سایه تلاش‏های مستمر جهادگران عرصه کشاورزی و بهره‏برداران زحمتکش محقق شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه اداره امور دام که بخشی دیگر از مدیریت جهاد کشاورزی محسوب می‏شود، فعالیت‏های بسیار خوبی انجام شد.

خلیلی از فعال‏سازی واحدهای تولیدی کشاورزی غیر فعال در دماوند خبر داد و افزود: علاوه بر این در سال‏های گذشته و در راستای فعال‏سازی واحدهای نیمه‏فعال و غیر‏فعال، برنامه‏ریزی‏هایی در خصوص تکمیل و تجهیز مجتمع‏های دامپروری صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: بدین ترتیب نزدیک به شش واحد نیمه‏ فعال به فعال تبدیل و یک مجتمع دامداری در "گندک" و یک حلقه چاه در این مجتمع به طور کامل ایجاد شد.

وی ادامه داد: همچنین تجهیز، بهسازی و ارتقای سطح بهره‏وری دامداری‏های شیری نیز در خصوص 9 واحد تولیدی شهرستان دماوند انجام شد.  

خلیلی افزود: تبدیل پنج واحد دامداری سنتی به صنعتی و نزدیک به 21 هزار و 595 تن تولید شیر در سال 90 محقق شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به میزان گوشت قرمز تولیدی این شهرستان خاطر نشان کرد: سال گذشته میزان تولید گوشت قرمز در شهرستان دماوند به 3 هزار و 65 تن رسید.

وی دماوند را شهرستانی موفق در عرصه تبدیل شیوه آبیاری سنتی به تحت فشار خواند و افزود: خوشبختانه شهرستان دماوند در سال 90 همچون سال 89 شاهد توفیقات عظیمی در زمینه تجهیز اراضی زراعی و باغی به سامانه‏های آبیاری تحت فشار بود.

خلیلی تصریح کرد: اداره آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان دماوند موفق شد تا از مجموع کل اراضی قابل اجرای برای سیستم آبرسانی قطره‏ای (14 هزار هکتار) نزدیک به 800 هکتار را به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: علاوه بر این اداره آب و خاک در سال گذشته توانست نزدیک به 129 دهنه قنات در نقاط مختلف شهرستان را مرمت و لایروبی کند.

وی اضافه کرد: در بخش انتقال آب و ایجاد انهار در مسیر انتقال آب از محل استخراج تا مزارع و باغات نیز نزدیک به 40 کیلومتر لوله‏گذاری انجام شد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول