اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک:

بانوان به الگوپذیری از حضرت زهرا (س) افتخار کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار آبیک گفت: بانوان جامعه باید به الگوپذیری از حضرت زهرا (س) افتخار کنند.

بانوان به الگوپذیری از حضرت زهرا (س) افتخار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هوشنگ اعلایی عصر امروز در مراسم جشن میلاد کوثر شهرستان آبیک که در سالن ورزشی پیامبر اعظم(ص) شهرستان آبیک برگزار شد، با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا(س) برای جامعه بشری اظهار کرد: زنان و دختران جامعه نباید حضرت زهرا(س) را در محدوده حجاب خلاصه کنند، بلکه باید در ابعاد شخصیتی به ویژه ابعاد الهی، سیاسی و عبادی این بانوی بزرگوار اسلام بیشتر مطالعه کرده و در زندگی به طور عملی پیاده کنند.

وی اطاعت محض حضرت فاطمه (س) از خدای متعال را از ویژگی‌های بارز ایشان یادآوری کرد و افزود: حضرت زهرا(س) دوران تمدن نوین اسلامی که پیامبر پایه‌گذار آن بود و دوران تشکیل حکومت اسلامی از سوی امام علی(ع) را درک کرده و در نهادینه کردن تفکر اسلامی نقش  بسزایی ایفا کردند.

این مسئول با اشاره به نمونه بودن حضرت زهرا(س) در همسر‌داری و تربیت فرزند تصریح کرد: زنان و دختران جامعه باید زندگی خود را با سیره حضرت زهرا(س) گره بزنند زیرا این بانوی بزرگوار اسلام پایان‌بخش تمام اعتقادات در زندگی است.

فرماندار آبیک خاطر‌نشان کرد: نقطه طلایی جبهه کفر و باطل در برابر اسلام قبول و در وجود مبارک حضرت زهرا(س) است.

اعلایی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: این امام همام فرموده است "هرکس هشت بار نام حضرت زهرا(س) را صدا بزند هر حاجتی داشته باشد برآورده می‌شود" که این حدیث بیانگر جایگاه والای حضرت فاطمه(س) در پیشگاه الهی است.

وی ادامه داد: بانوان باید در تربیت فرزندان به حضرت زهرا(س) تأسی کرده تا در آینده افراد صالح و مثمر ثمری برای جامعه داشته باشد.                                           

این مسئول اذعان کرد: جامعه بشری هنوز نتوانسته است از ظرفیت‌های پنهان حضرت زهرا(س) استفاده لازم را ببرد.

فرماندار آبیک بر تبیین اهداف و آرمان‌های حضرت زهرا (س) در جامعه از سوی مسئولان تأکید کرد و گفت: مردم و مسئولان باید تلاش کنند در مسیر علم و معرفت حضرت زهرا(س) حرکت کنند تا به سعادت و موفقیت دست یابند.

برپایی غرفه لباس‌های مدل ایرانی و اسلامی‌، غرفه ایستگاه پوسترهای حجاب، اجرای نمایش، سرود و موسیقی به طور زنده، اجرای نمایش، سرود و موسیقی، قرائت شعر و مولودی‌خوانی، تجلیل از چهار بانوی موفق در عرصه اقتصادی از روستاهای عبدل‌آباد، حاجی‌تپه، قشلاق و رضی‌آباد و تجلیل از سه نفر برتر مسابقه کتابخوانی "‌درس‌هایی از حضرت زهرا(س)" و نیز اهدای جایزه به 22 نفر از حضار به قید قرعه و برپایی ایستگاه آثار هنرمندان صنایع دستی از برنامه‌های جنبی جشن میلاد کوثر در شهرستان آبیک بود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول