اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

حضرت زهرا (س) الگوی نمونه برای همه بانوان است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حضرت زهرا (س) الگویی نمونه برای همه بانوان است.

حضرت زهرا (س) الگوی نمونه برای همه بانوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: حضرت زهرا (س) شخصیتی بودند بزرگوار که پیامبر اکرم (ص) احترام ویژه‌ای برای آن حضرت قائل بودند.

وی خاطر نشان کرد: همه رفتارهای حضرت زهرا (س) الگوی رفتاری برای مسلمانان به ویژه بانوان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی آن بزرگوار اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف اسلامی از سوی آن حضرت تنها نمونه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) همواره رعایت حدود و موازین شرعی را در نظر داشته‌اند، افزود: رعایت حجاب توسط آن بانوی نمونه به گونه‌ای بود که حتی در برابر شخص نابینا نیز حجاب خود را رعایت می‌کرد.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه رعایت حجاب توسط حضرت زهرا (س) برای همگان نمونه و الگو است، اضافه کرد: در روایات آمده است که وقتی حضرت زهرا (س) حجاب کامل خود را در برابر شخص نابینا حفظ کرد، پیامبر اکرم (ص) از آن بزرگوار علت این کار سئوال کرده و فرمود شخصی که نابینا است، قادر به دیدن نیست، پس تو چگونه حجابت را در برابر این شخص حفظ می‌کنی که در جواب شنیدند، درست است که شخص نابینا قادر به دین نیست ولی من که او را می‌بینم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا و عظمت ایشان افزود: حضرت زهرا (س) بزرگ‌ترین الگو برای انسان‌ها به ویژه بانوان محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش تربیتی بانوان در جامعه اضافه کرد: بانوان برای حضور در جامعه و انجام فعالیت‌ها حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول