اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر آمل:

حضرت زهرا(س) نقطه وصل مقام رسالت و ولایت است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر آمل گفت: حضرت زهرا(س) نقطه وصل و واسطه مقام رسالت و ولایت است.

حضرت زهرا(س) نقطه وصل مقام رسالت و ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید قاسم حامدی صبح امروز در جشن بزرگ مادران آسمانی به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه(س) در مسجد ابوالفضل(ع) این شهرستان بیان داشت: حضرت زهرا(س) نقطه وصل و واسطه مقام رسالت و ولایت است.

وی اضافه کرد: آن حضرت نخستین کسی است که بعد از پیامبر اکرم به منبع وحی اتصال داشته و توسط ارتباط با جبرئیل خداوند برای ایشان پیام‌هایی داشتند البته حضرت علی(ع) نیز چه در زمان پیامبر و چه در زمان این بانوی بزرگ اسلام به عنوان کاتب وحی بودند.

حامدی با اشاره به حدیثی نبوی افزود: پیامبر اسلام می‌فرمایند که هرکس حضرت فاطمه(س) را بیازارد مرا آزرده و هرکس او را خوشحال کند مرا شاد کرده است، زیرا آن حضرت منبع فیض الهی بود.

این استاد برتر قرآن و موسس مراکز قرآنی کشور تصریح کرد: اگر حضرت علی(ع) نبود برای حضرت زهرا هم‌کف و همسری نبود همانگونه که برای حضرت معصومه(س) نیز شوهر و هم‌کفی پیدا نشد.

وی با اعلام اینکه این دو حضرت برای همدیگر آمده بودند، گفت: بعد از ازدواج، حضرت زهرا(س) از امام علی(ع) پرسیدند که همسرش را چگونه فردی توصیف می‌کند ایشان در جواب فرمودند که آن حضرت بهترین کمک برای عبادت، بندگی و طاعت به درگاه خداوند است.

حامدی با اشاره به اینکه باید حجاب و عفاف اسلامی را در جامعه شاهد باشیم، بیان داشت: باید حجاب در راس امور ما باشد و نباید در این امر کوچکترین کوتاهی از خود نشان دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه مردان باید خیلی با کرامت و بزرگواری با همسران خود برخورد کنند، گفت: زنان جامعه اسلامی نیز باید به شوهران‌شان کمک کنند تا بنده واقعی خداوند باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لحظه لحظه زندگی سیاسی، فردی، اجتماعی و دینی حضرت زهرا(س) پر از نکات آموزنده و درس‌های زیادی است که انسان باید با تامل و درنگ در آن و تاسی از اهل بیت زندگی سعادتمند و زیبایی در دنیا و آخرت را برای خود رقم بزند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول