اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان مرکزی خبر داد

مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه استان مرکزی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه سراسر استان خبر داد.

مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه استان مرکزی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر حسینی‌اراکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این مراسم از امشب به مدت 10 شب در دو بقعه از بقاع متبرکه هر کدام از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در اراک مراسم جشن و سرور ولادت حضرت زهرا(س) در امامزاده عبدالله و آمنه‌خاتون برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان داشت: برگزاری مراسم سخنرانی پیرامون شخصیت حضرت فاطمه(س) و شخصیت زن، مولودی‌خوانی و برگزاری مسابقات فرهنگی از برنامه‌های جنبی این مراسم است.

حسینی‌اراکی با اشاره به لزوم برگزاری مراسم جشن و شادی در ولادت ائمه‌اطهار(ع) خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم‌ جشن ولادت ائمه ‌اطهار به نوعی ترویج اسلام و ارزش‌های والای رفتاری و کرداری آنان است که باید مورد توجه مؤمنان واقعی قرار گیرد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم مؤمنان را به مهرورزی به پیامبر و فرزندانش دعوت کرده است که یکی از راه‌های این مهرورزی برگزاری مراسم جشن در ولادت و عزاداری در غم شهادت این بزرگواران است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه در کنار این جشن‌ها باید مقام و منزلت ائمه از طریق رسانه‌های عمومی به مردم اطلاع داده شود تاکید کرد: آشنایی با سیره و روش زندگانی امامان و الگو قرار دادن آنان، سعادت‌بخش دنیا و آخرت است.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول