اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه زنان استان سمنان:

حضرت زهرا(س) در همه عرصه‏ها نقش‏آفرینی کردند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: حضرت زهرا(س) به دلیل مسئولیت‏پذیری در همه عرصه‏ها نقش‏آفرینی کردند.

حضرت زهرا(س) در همه عرصه‏ها نقش‏آفرینی کردند

زهره درزی‏حرفه امروز به مناسبت میلاد باسعادت دخت نبی اکرم(ص) و هفته بزرگداشت مقام زن در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) استمرار اسوه حسنه و سرور بانوان عالمیان است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به عنوان نمونه یک انسان کامل در دامان پدر بزرگوار رشد یافت و به کمال رسید که به فرموده صریح قرآن، اسوه شایسته همه خداباوران است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان با بیان اینکه حضرت رسول‏الله(ص) که با این توصیف الهی معرفی می‏شوند، به کرّات یگانه دخترشان حضرت زهرا(س) را پاره وجود خویش می‏خوانند، تأکید کرد: ما درصدد هستیم بر این الگو و سیره، تأسی بجوییم و خود را به این مرکز نورانی نزدیک کنیم.

درزی‏حرفه تصریح کرد: لازمه نزدیک شدن به این مرکز نورانی عمل است و ابراز ارادت صِرف و این خواسته با استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) دست یافتنی است و این مهم با شناخت ابعاد شخصیتی حضرت صدیقه‌کبری(س) میّسر می‌شود.

وی به بیان ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: سه بُعد کلی شخصیت آن حضرت که در طول زندگی کوتاه ولی پربرکت ایشان در ارتباط با خدا، برخورد با افراد و در جریانات مختلف بروز یافت، مقام علمی و معنوی و شرافت خانوادگی آن حضرت بوده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در پرتو تعالیم علمی اسلام و مکتب تربیتی محمد(ص) و کانون گرم و مقدّس خانوادگی علوی(ع)، به زیور دانش و معرفت، کمالات نفسانی و معنوی و فضائل اخلاقی آراسته و سرور بانوان عالم شد.

وی افزود: علم فاطمه(س) در صحیفه فاطمیه که مشتمل بر حوادث گذشته و‌ آینده بوده، توسط امیرالمؤمنین علی(ع) به رشته تحریر درآمد و هم‏اکنون این کتاب نزد امام زمان (عج) است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان ادامه داد: در بُعد معنوی فاطمه(س) آن‏چنان نفس خود را تهذیب و تربیت کرده که مَثَل اعلای نفس بشری و مظهر صفات و اسمای الهی شد.

درزی‏حرفه بیان داشت: حضرت فاطمه‌زهرا(س) محدّثه بود و فرشته وحی بر او نازل می‏شد و با وی سخن می‏گفت.

وی گفت: او را راضیه و مرضیه خواندند، زیرا خشم فاطمه(س) در حقیقت خشم الهی و رضای او رضای خداوند را به دنبال دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان افزود: حضرت فاطمه‌زهرا(س) از حیث شرف خانوادگی پدرش خاتم انبیاء و مادرش از زنان با کمال و جمال و سرشناس عرب یعنی خدیجه(س) است.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با تهجّد و نیایش به مقام معنوی رسیدند که پیامبر(ص) برای رفع مشکلات زندگی ایشان، تسبیحات فاطمه‌زهرا(س) را هدیه کردند که ارزشمندتر از هزار رکعت نماز در هر روز است.

درزی‏حرفه با بیان اینکه شاخصه اصلی حضرت فاطمه(س) تبعیت از مقام نبوت و امامت است،‌ تصریح کرد: فرمان‏بری از سفیر الهی و اطاعت‏پذیری از علی(ع) او را پیشوایی ربّانی و مرکز توجه همه عارفان و خداپرستان ساخته است.

وی اضافه کرد: فاطمه(س)‌ در این مقام با رفتار رضایت‏مندانه‏اش غم‏ها و غصه‏های دل امیرالمؤمنین(ع) را که در بیرون خانه متحمّل شده بود، می‏زدود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: حضرت زهرا(س) به عنوان نمونه بارز و مظهر کامل یک زن که رکن اساسی خانواده و به لحاظ ظرافت و لطافت که خداوند در وجود او به ودیعه نهاده، عامل مهر و الفت و عشق و دوستی در محیط خانواده است.

درزی‏حرفه افزود: حضرت زهرا(س) به همسر خود عشق می‏ورزید و با جمله «رُوحی لِروحِک الفِداء وَ نَفسی لِنفسِکَ الوِقاء»؛ "جانم فدایت و سپر بلایت" از او یاد می‏کند.

وی گفت: از آنجایی که آن حضرت کانون خانواده را مقدس می‏شمرد و فرزندان را امانت الهی در دست والدین می‏دانست، به تربیت اهمیت می‏داد و غفلت از آن را موجب صدمه و خسارت عظیم برای فرد و جامعه می‏دانست.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان خاطرنشان کرد:‌ حیا ‌و عفت فاطمه(س) مثال‏زدنی و توصیه خداوند به همه بانوان مؤمن است.

درزی‏حرفه گفت: حضرت زهرا(س) به دلیل مسئولیت‏پذیری در همه عرصه‏های اجتماعی، سیاسی و نظامی نقش‏آفرینی و در عمر کوتاه فضایل زیادی را کسب کردند.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم دل‏های افراد را با حقایق زندگانی زهرای اطهر(س) آشنا و نزدیک کنیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول