اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

شخصیت حضرت زهرا (س) فراتر از اندیشه بشری است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) فراتر از فکر و اندیشه بشری است، لذا جلوه ویژه کرامت انسانی را باید در شخصیت والای بزرگ بانوی عالم اسلام جستجو کرد و از آن بهره‌مند شد.

شخصیت حضرت زهرا (س) فراتر از اندیشه بشری است

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با تبریک میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) و فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: شخصیت حضرت زهرا (س) فراتر از فکر و اندیشه بشری است، لذا جلوه ویژه کرامت انسانی را باید شخصیت والای بزرگ بانوی عالم اسلام جستجو کرد و از آن بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) اسوه و الگویی جاودان و همیشه ماندگار برای زنان در تمام زندگی به ویژه در مسایل مختلف اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و ... است و زن مسلمان با الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) در دنیای امروز پرچم‌دار ارزش‌ها و الگوهای انسانی قلمداد می‌شود.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و در پرتو زحمات شبانه‌روزی حضرت امام راحل، توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری و به برکت استقرار نظام مقدس انقلاب اسلامی زنان جایگاه رفیعی در ایران و جهان اسلام پیدا کردند و به صورت واضح و عینی نقش‌آفرینی زن مسلمان و انقلابی را همه شاهد هستیم.

متقی افزود: بی‌تردید سعادت هر جامعه‌ای در گرو سعادت خانواده‌های آن جامعه و مرز و بوم است و خانواده اصلی‌ترین و مهم‌ترین کانون پرورش نسل آینده کشور محسوب می‌شود و مادر در خانواده مرکز اصلی مهر، عاطفه و پرورش فرزندان است.

وی ابراز داشت: حضرت امام خمینی (ره) با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزش و حیاتی دوباره‌ای به شخصیت زن ایرانی بخشید به گونه‌ای که در پیامی زن را به عنوان مربی صلاح و فساد یک جامعه معرفی و می‌فرماید: « نقش زنان در عالم از ویژگی‌های خاص برخوردار است و صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فاسد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد، زن یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه، بلکه جامعه‌ها به استقامت و ارزش‌های والای انسانی کشیده شوند و می‌تواند به عکس آن باشد».

وی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) در تمام اعصار و زمان‌ها بهترین الگو برای زنان و بانوان جهان است، گفت: باید با گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه و معرفی ویژگی‌های آن بزرگوار معرفت و سطح فرهنگی جامعه به ویژه زنان را ارتقا داد تا به سبب آن نیز سلامت جامعه تضمین شود.

متقی عنوان کرد: حقیقتا با پیروزی انقلاب اسلامی زنان منزلت و جایگاه ویژه خود را پیدا کردند، چنانچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم، تحصیلات عالی و حضور آنها در فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چشمگیر است.

وی به نقش مادران و زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اذعان داشت: مادران شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس علاوه بر کارهای پشتیبانی و امداد با اعزام فرزندان خود به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، آرامش خود را فدای آرامش جامعه کردند تا ارزش‌های فاطمی و حسینی باقی بمانند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول