اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان:

ارزشمند‌ترین شکر‌گزاری شناخت سیره عملی حضرت زهرا است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ارزشمند‌ترین شکر‌گزاری شناخت سیره عملی حضرت زهرا (س) است، اگر شناخت و معرفت باشد در سایه‌سار آن می‌شود، رهرویی کرد.

ارزشمند‌ترین شکر‌گزاری شناخت سیره عملی حضرت زهرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی عفاف و حجاب در راور،‌ پیروی از بانوی بزرگ اسلامی حضرت زهرا (س) را منوط به شناخت سیره و سنت عملی آن حضرت و اجرایی کردن آنها در حد امکان در زندگی امروزه دانست.

وی اظهار داشت: نامگذاری سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به‌عنوان روز زن تلاقی مبارکی است‌، باید به واسطه این رویداد جامعه دینی و فاطمی شکر‌گزار خدای متعال باشد و ارزشمند‌ترین شکر‌گزاری شناخت سیره عملی این بانوی بزرگوار است، اگر شناخت و معرفت باشد در سایه‌سار آن می‌شود، رهرویی کرد.

سعیدی تصریح کرد: گاهی اوقات می‌خواهیم پیرامون یک شخصیت تحلیل کنیم، شخصیت‌های متعددی هستند که از عمر طولانی برخوردار بوده‌اند و به واسطه آن منشأ خدمات و حرکت‌های درخشانی شده‌اند، اما در رابطه با زندگی حضرت زهرا (س) این چنین نیست.

وی خاطرنشان کرد: تمام دوران حیات با برکت آن بانوی بزرگوار به گفته مورخان و تاریخ‌نویسان تنها 18 سال بوده است، باید پرسید که در مدت عمری چنین کوتاه حضرت زهرا (س) چه کرده است و چگونه زیسته‌ که چنین تاریخ پر‌عظمت و سرشار از معنویتی را از خود به یادگار گذاشته است.

سعیدی افزود: این زندگی به دو دوره 9 ساله تقسیم می‌شود، دوره اول در خانه پدر و دوره دوم در خانه همسر در تمام رفتار و گفتار آن حضرت در هر دو بخش رازها و الگوهای بی‌بدیلی وجود دارد که الگویی بی‌نظیر از رفتار یک زن را به جهانیان معرفی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت‌: امروز اگر در نهایت عزت و اقتدار هستیم و در این دنیای پر آشوب بحران‌زده توفان‌های سهمگین را پشت سر‌ گذاشته‌ایم در سایه‌سار تدبیر ولایت بوده است، حضرت زهرا (س) نیز آن جایی که ولایت در خطر افتاد بی‌محابا وارد میدان شد و در میان ظلم و جور نا‌اهلان و نامردان روزگار از علی (ع) با همه وجود دفاع کرد.

سعیدی تصریح کرد: اگر عزت دنیا و آخرت را می‌خواهیم، راز و رمز عزتمندی، تمسک به سیره و سنت حضرت زهرا (س) است، باید زندگی این بانوی گرانقدر را بشناسیم‌ و آن را الگو و اسوه قرار دهیم، حضرت زهرا (س) نسلی بر جای گذاشت که تا بشریت هست‌ با تمسک و الگو‌گیری از این خاندان‌، نوع بشر به فلاح و رستگاری می‌رسد.

وی گفت: باید هوشیارانه عمل کنیم، زن باید در کنار دقت در حجاب خودش آن جایی که احساس می‌کند نیاز به حضور هست، مقتدرانه و پر‌توان در جامعه حاضر شود، کما اینکه حضرت زهرا (س) در عین آن که حجاب کامل را رعایت می‏کردند‌ در عرصه‏‌های مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت فعّال داشتند.

سعیدی تصریح کرد: رفتار خاندان اهل ‌بیت عصمت و طهارت (ع) نشان می‌دهد که ایشان با رهایی از بند علایق دنیوی، هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی‌ به مرتبه آزادگی واقعی رسیده‌اند و در همه صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضوری واقعی و جدی داشتند، این گونه است که حضرت فاطمه (س) و همچنین دختران گرامی‌اش در همه صحنه‌های حساس تاریخ صدر اسلام حضور دارند و مسئولیت‌های اجتماعی‌ آنان را از مسئولیت خانوادگی و تربیت فرزند و شوهرداری باز نمی‌دارد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر افزود: عمده ناهنجاری‌های جامعه به دلیل جهل و ندانستن است.

وی ابراز داشت: یکی از شیوه‌های مهم در موضوع نهی از منکر، آگاهی دادن به مردم از طریق آیات قرآن، احادیث و روایات و بیان نحو زندگی بزرگان دین است، عده‌ای به دلیل عدم اطلاع از دستورات دینی‌ به سوی منکرات تمایل پیدا می‌کنند‌، اما اگر به آنان با زبانی ملایم باید‌ها و نبایدها و فلسفه آنها توضیح داده شود، بسیاری از مردم از ارتکاب منکر خودداری می‌کنند.

سعیدی گفت: درک رفتار‌، عامل مهمی در الگوبرداری از ائمه معصوم (ع) از جمله حضرت زهرا (س) است، رجوع به احادیث اهل ‌بیت (ع) و سعی در کسب جهان‌بینی برای شیعیان و محبان آن حضرت زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بتوانند با درک و فهمی کامل از آن بزرگواران پیروی کنند.

وی با اشاره به حماسه هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان بیان داشت: عزتی که امروز در دنیا داریم، مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است، امروز ما باید پاسدار خون شهدا باشیم، رزمندگانی که در طول هشت سال مقتدر و استوار ‌در مقابل همه قلدران عالم ایستادند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد.

سعیدی افزود: اگر وصیتنامه شهدا را بررسی کنیم، می‌بینیم که در نوشته‌های آنان توصیه به "‌حفظ حجاب‌" یکی از نکات مهم است، رهروی از شهدا و صیانت از انقلاب اسلامی با حفظ و گسترش ارزش‌های این انقلاب صورت می‌گیرد و حجاب و عفاف یکی از ارزش‌هایی است که می‌تواند در دفاع و ماندگاری نظام و انقلاب ما نقش مهمی داشته باشد.

وی اذعان داشت: امروز جنگ دشمن از معبر حجاب و عفاف است‌ و در تاریخ حجاب هم که بررسی شود، می‌بینیم یکی از نقاطی که دشمن روی آن تأکید داشته و همیشه سعی در ضربه زدن به آن را داشته‌ همین نکته است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول