اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهبهان:

الگو قراردادن حضرت زهرا (س) راه سعادت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهبهان گفت: زنان جامعه اسلامی ما اگر حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند، راه سعادت را یافته و در آن قدم گذاشته‌اند.

الگو قراردادن حضرت زهرا (س) راه سعادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی عصر امروز در جشن بزرگ فاطمیه که به ‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن در آستان مقدس امامزاده حیدر (ع) بهبهان برگزار شد، اظهار کرد: مادران باید در آیین همسرداری، تربیت فرزندان و ... از آموزه‌های و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) بهره جویند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین کسی بود که بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)دوشادوش همسرش با شجاعت و عزمی راسخ در مقابل همه جریا‌ن‌های نفاق ایستاد.

امام جمعه بهبهان اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در برابر کسانی که به نام اسلام به مقابله با قرآن و دین مقدس اسلام برخاسته بودند، ایستاد.

وی تصریح کرد: امروز دشمن بیشتر از گذشته از گرایش مردم به آموزه‌های دین اسلام و ترویج دین مبین اسلام هراس داشته و به همین دلیل در مسئله زنان نیز به عفاف و حجاب آنان حمله‌ور شده است.

ابوعلی در ادامه به بیان شخصیت حضرت فاطمه (س) در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: سیره حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی برای سعادت بشریت و حرکت و سلوک انسان برای رسیدن به کمال پایدار فردی و اجتماعی است و در طول تاریخ هر کجا که زنان مسلمان به آن بانوی برگزیده اقتدا کرده‌اند، پیروز میدان شده‌اند که بارزترین نمونه آن، دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: رفتار آن شخصیت بی‌همتا در منزل، مصداق بارز مهر و عطوفت در خانواده و زمینه‌ساز تربیت فرزندان صالح است که می‌تواند الگوی رفتاری بسیار با ارزشی برای همه زنان عالم بویژه بانوان ایرانی باشد.

امام جمعه بهبهان در پایان اظهار کرد: شناخت زندگی حضرت فاطمه (س) و الگوگیری از آن، جامعه را از اغلب ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی به دور نگه داشته و زمینه را برای داشتن زندگی سالم، تحکیم بنیان خانواده، مدیریت درست خانه و خانواده در امور اقتصادی و اجتماعی به منظور انجام فعالیت‌های روزانه فراهم می‌کند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول