اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیدار:

مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا‌(س) اطاعت از ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیدار گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا(س)، اطاعت از قرآن و ولایت محسوب می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا‌(س) اطاعت از ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی طهماسبی امشب در مراسم جشن میلاد کوثر در زنجان، با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار کرد: همه رفتارهای زیبا و مومنانه حضرت زهرا(س) از ایمان و تقوی این بانوی بزرگوار اسلامی سرچشمه می‌گرفت.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به دلیل تقوی الهی به عنوان سرور زنان عالم لقب گرفت، افزود: این بانوی بزرگ اسلام در تقوی مثال‌زدنی و بی‌نظیر است.

امام جمعه قیدار با اشاره به نزول حدیث کساء با پیامبر گرامی اسلام خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به دلیل پاکدامنی و حجاب و عفاف به عنوان قهرمان این حدیث عنوان شده است.

وی با بیان اینکه عبادت حضرت زهرا(س) موجب شده بود تا خداوند تعالی در برابر فرشتگان به وی مباهات کند، خاطرنشان کرد: ترس از خدا و دفاع از ولایت از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) بود.

حجت‌الاسلام طهماسبی تقوی حضرت زهرا(س) را به عنوان یکی از ویژگی‌های این حضرت برشمرد و افزود: زن ایرانی برای الگوگیری از حضرت صدیقه کبری(س) باید تقوی الهی را رعایت کند.

وی بر لزوم الگوپذیری بانوان اسلامی از حضرت زهرا(س) تاکید کرد و افزود: زن مسلمان باید از این بانوی بزرگ اسلام در همه عرصه‌ها الگو بگیرد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان تنها کشوری است که از اهل بیت(ع) و ولی فقیه تبعیت می‌کند، خاطرنشان کرد: ایران به برکت نهضت امام خمینی(ره) به جایگاه و نقش زن در جامعه توجه داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه افتخار زن ایرانی در این است که روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد:‌ این امر جایگاه و نقش زن را در جامعه اسلامی به خوبی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول