اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غلامحسین امیرخانی:

خوشنویسی زنجیری برای اتصال تکنولوژی به معنویت است

خبرگزاری فارس: استاد بزرگ خوشنویسی ایران گفت: هنر خوشنویسی می‌تواند به مانند زنجیری برای اتصال تکنولوژی به معارف و معنویت به کار آید.

خوشنویسی زنجیری برای اتصال تکنولوژی به معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین امیر‌خانی استاد بزرگ خوشنویسی ایران و نخستین فردی که توانست از انجمن خوشنویسان کشور گواهینامه استادی دریافت کند، شامگاه امروز در مراسم افتتاح دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در تشریح هنر خوشنویسی گفت:‌ هنر از جایگاه والایی برخوردار است و همواره با طبیعت آدمی و انسان همراه بوده است، اما هنر خوشنویسی از جایگاه و منظری دیگر مورد ارزش و احترام است زیرا توانسته برترین‌های معرفت و اخلاق را به زیباترین شکل به مردم نمایش دهد.

وی ادامه داد:‌ به نظر بنده هنر خوشنویسی تا‌کنون مهجور مانده در حالی که ارزش و جایگاهی والاتر از این که امروز هست می‌تواند داشته باشد، لذا برگزاری چنین مراسمی می‌تواند تصویر خوشنویسی را در اذهان عمومی بهتر از آنچه امروز دیده می‌شود به نمایش بگذارد.

این استاد خوشنویسی برگزاری این دوسالانه را گامی بزرگ در این زمینه دانست و اظهار کرد:‌ این دو‌سالانه توانسته با مهارتی خاص در بین مردم و به خصوص هنر دوستان نفوذ کند و هنر خوشنویسی را در جلوه‌ای زیبا همراه با حقایق واقعی این هنر به مردم بنمایاند.

امیرخانی ادامه داد:‌ از آنجایی که نگارش و خوشنویسی از آغاز با انسان همراه بوده، لذا می‌توان این هنر را زمینه‌ای برای دستیابی به فرهنگ و ارزش ملت‌ها دانست زیرا در طول تاریخ آن دسته از معارفی که نشأت گرفته از اندیشه واقعی ملت‌هاست تنها در هنر تجلی یافته است که خوشنویسی نمونه بارزی از این هنر است.

وی با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی با معارفی آمیخته شده که می‌تواند روح انسان را تعالی بخشد و به جایگاهی متعالی برساند، خاطر‌نشان کرد:‌ هنر خوشنویسی سرشار از معارفی است که همواره برای انسان‌ها مورد احترام بوده است و آنچه که امروز با عنوان مشکلات اخلاقی شناخته می‌شود، در این هنر راهی ندارد.

این استاد خوشنویسی این هنر را زمینه‌ای برای تعالی اخلاقی و شخصیتی اشخاص دانست و افزود:‌ این هنر راز‌هایی با خود دارد که می‌تواند اخلاق به معنای واقعی را به انسان آموزش دهد و این ادب است که در ترکیب بند این هنر به انسان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول