اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قزوین پایتخت خوشنویسی ایران/ 5

دوسالانه خوشنویسی موجب تعالی هنر است

خبرگزاری فارس: یک خوشنویس گفت: با برگزاری دوسالانه خوشنویسی، هنرمندان پی به نواقص کارهای خود می‌برند و سعی در رفع این نواقص می‌کنند که این موجبات تعالی آنها و هنر را فراهم می‌کند.

دوسالانه خوشنویسی موجب تعالی هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران محمد سلحشور اظهار کرد: برگزاری دوسالانه خوشنویسی مطمئنا تأثیر مثبتی دارد، چراکه رقابت دوستانه‌ای میان هنرمندان شرکت کننده به وجود می‌آید و هنرمندان با مشاهده و مقایسه کارها، پی به نواقص آثار خود می‌برند و سعی در رفع این نواقص می‌کنند و این موجبات تعالی آنها و هنر را فراهم می‌کند.

وی افزود: میزان خلاقیت افراد در بخش موضوعی بیشتر به چشم می‌آید و تصمیم‌گیرنده و داوران راحت‌تر می‌توانند با توجه به تکنیک و خلاقیتی که افراد در ارایه آثار به کار برده‌اند، قضاوت کنند.

سلحشور پیرامون این مطلب که آیا وفاداری به روش‌ها و شیوه‌های گذشته به خوشنویسی ایران کمک کرده، عنوان کرد: البته با مأنوس شدن به تکنیک‌های گذشته می‌توان در راستای تکامل و تعالی گام برداشت و شیوه‌های جدیدی را به وجود آورد.

وی در رابطه با مشکلات پیش روی خوشنویسی معاصر ایران اذعان کرد: یکی از مشکلات جامعه خوشنویسی ایران را مربیان می‌دانم، مربیانی که به گرفتن گواهینامه بسنده می‌کنند و از کسب دانش دست می‌کشند.

سلحشور اضافه کرد: باید در همه احوال حرکت و پویایی داشته باشیم و معلوماتمان را به روز کنیم و از کهنه‌پرستی دست بکشیم.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول