اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قزوین پایتخت خوشنویسی ایران

بخشی از دوسالانه خوشنویسی به خرید آثار اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: یک خوشنویس گفت: می‌توان بخشی از جشنواره را به خرید آثار برتر اختصاص داد.

بخشی از دوسالانه خوشنویسی به خرید آثار اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران محمد حیدری بیان کرد: رشد فزاینده جشنواره‌های خوشنویسی در کشور که به تنهایی اقدام پسندیده‌ای است، تبعاتی دارد که هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی، مثبت از این روی که هنرمندان را برای کسب جایگاه برتر در این رقابت فرهنگی و هنری به پرداختن بیشتر و دقیق‌تر به کار عملی خوشنویسی ترغیب می‌کند و منفی از این بابت که در پاره‌ای موارد باعث نوعی احساس غرور و در بیشتر مواقع توقع می‌شود که به کار هنرمند لطمه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: البته این یک حکم کلی نیست و برای همه مصداق ندارد اما تجربه نشان داده که این اتفاق دور از ذهن نیست، خصوصا اگر به هر دلیلی قضاوت انجام شده با اما و اگر همراه باشد.

حیدری یادآور شد: اگر روش و شیوه‌ای به خوشنویسی کمک کرده باشد، نیازی به فرار از آن نیست و تا قبل از اینکه جامعه خوشنویسی با این تکثر مواجه شود روش‌ها و شیوه‌های آموزش سنتی پاسخگو بود که نشانه آن هم وجود و حضور خوشنویسان برجسته در مقاطع مختلف تاریخی است.

وی اضافه کرد: اما در عصر حاضر و گسترش فضاهای هنری و کثرت تقاضا باید به روش‌های نوین آموزشی با استفاده از تکنولوژی مدرن روز که خوشبختانه نسل جوان امروز با آن قرابت خاصی دارند توجه بیشتر شود.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول