به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دومین دوسالانه بینالمللی خوشنویسی ایران محمد حیدری بیان کرد: رشد فزاینده جشنوارههای خوشنویسی در کشور که به تنهایی اقدام پسندیدهای است، تبعاتی دارد که هم میتواند مثبت باشد و هم منفی، مثبت از این روی که هنرمندان را برای کسب جایگاه برتر در این رقابت فرهنگی و هنری به پرداختن بیشتر و دقیقتر به کار عملی خوشنویسی ترغیب میکند و منفی از این بابت که در پارهای موارد باعث نوعی احساس غرور و در بیشتر مواقع توقع میشود که به کار هنرمند لطمه وارد میکند.
وی ادامه داد: البته این یک حکم کلی نیست و برای همه مصداق ندارد اما تجربه نشان داده که این اتفاق دور از ذهن نیست، خصوصا اگر به هر دلیلی قضاوت انجام شده با اما و اگر همراه باشد.
حیدری یادآور شد: اگر روش و شیوهای به خوشنویسی کمک کرده باشد، نیازی به فرار از آن نیست و تا قبل از اینکه جامعه خوشنویسی با این تکثر مواجه شود روشها و شیوههای آموزش سنتی پاسخگو بود که نشانه آن هم وجود و حضور خوشنویسان برجسته در مقاطع مختلف تاریخی است.
وی اضافه کرد: اما در عصر حاضر و گسترش فضاهای هنری و کثرت تقاضا باید به روشهای نوین آموزشی با استفاده از تکنولوژی مدرن روز که خوشبختانه نسل جوان امروز با آن قرابت خاصی دارند توجه بیشتر شود.
انتهای پیام/ش30/پ3003