اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بجنورد

نخستین نمایشگاه خوشنویسی خراسان‌شمالی برپا شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره خوشنویسی استان خراسان‌شمالی با عنوان طلوع در بجنورد آغاز به کار کرد.

نخستین نمایشگاه خوشنویسی خراسان‌شمالی برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، دبیر اولین جشنواره استانی خوشنویسی طلوع  عصر امروز در آیین آغاز به کار این نمایشگاه نگارخانه بجنورد اظهار داشت: در این جشنواره 80 اثر خوشنویسی راه یافته به بخش نهایی به نمایش گذاشته شده است.

غلامرضا زحمتکش گفت: آثار این جشنواره  با موضوع آزاد و در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و نقاشی خط انتخاب می‌شوند. 

مسئول انجمن خوشنویسان دفتر بجنورد تصریح کرد: 110 اثر از هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره رسید که از این میان 80 اثر برای رقابت نهایی توسط داوران انتخاب شد.

به گفته وی داوری این جشنواره را انوشیروان فروغی و علی جافری از اساتید خوشنویسی کشور به ترتیب آثار خوشنویسی ثلث و نسخ و نیز آثار نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط را بر عهده داشته‌اند.

زحمتکش ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربه‌های هنری هنرمندان، بسترسازی مناسب برای بروز خلاقیت هنری، شناسایی و شکوفایی استعدادهای هنرمندان جوان و خلاق خوشنویس و نیز ایجاد نشاط در جامعه هنری را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد. 

وی برگزاری کارگاه آموزشی جایگاه خوشنویسی، تذهیب، کتیبه‌نویسی، قصارنویسی و قطعه‌نویسی و نیز کارگاه آموزشی نقد و بررسی آثار هنرمندان حاضر در جشنواره، همچنین برگزاری نشست تخصصی پرسش و پاسخ، نقد و بررسی را از برنامه‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد. 

نخستین جشنواره خوشنویسی از امروز به مدت شش روز در محل نگارخانه بجنورد برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول