اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12 اردیبهشت انجام می‌شود

برگزاری جشنواره خوش‌نویسی «طلوع» در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره استانی خوش‌نویسی «طلوع» در خراسان‌شمالی، 12 اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره خوش‌نویسی «طلوع» در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی،‌ دبیر این جشنواره گفت: این جشنواره با برگزاری نمایشگاهی از 80 اثر خوش‌نویسی راه یافته به بخش نهایی، فعالیت خود را در محل نگارخانه بجنورد آغاز می‌کند.

غلام‌رضا زحمتکش اظهار داشت: آثار این جشنواره با موضوع آزاد و در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و نقاشی خط انتخاب می‌شوند.

مسئول انجمن خوش‌نویسان دفتر بجنورد ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربه‌های هنری هنرمندان، بسترسازی مناسب برای بروز خلاقیت هنری، شناسایی و شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و خلاق خوش‌نویس و نیز ایجاد نشاط در جامعه هنری را از اهم اهداف برگزاری این جشنواره نام برد.

وی افزود: 110 اثر از هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره رسید که از این میان 80 اثر برای رقابت نهایی توسط داوران انتخاب شد.

زحمتکش افزود: انوشیروان فروغی و علی جافری از اساتید خوش‌نویسی کشور به ترتیب آثار خوش‌نویسی ثلث و نسخ و نیز آثار نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی برگزاری کارگاه آموزشی جایگاه خوش‌نویسی، تذهیب، کتیبه نویسی، قصار نویسی و قطعه نویسی و نیز کارگاه آموزشی نقد و بررسی آثار هنرمندان حاضر در جشنواره، همچنین برگزاری نشست تخصصی پرسش و پاسخ، نقد و بررسی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره نام برد.

دبیر نخستین جشنواره استانی خوش‌نویسی «طلوع» در خراسان‌شمالی گفت: اختتامیه جشنواره خوش‌نویسی طلوع، 17 اردیبهشت سال جاری در سالن اجتماعات اداره‌کل پست استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول