اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قزوین پایتخت خوشنویسی ایران/ 6

باید به آینده خوشنویسی امیدوار بود

خبرگزاری فارس: یک خوشنویس با اشاره به برگزاری دوسالانه خوشنویسی در قزوین گفت: باید به آینده خوشنویسی ایران امیدوار بود.

باید به آینده خوشنویسی امیدوار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران امیراحمد فلسفی بیان کرد: ایجاد انگیزه برای آفرینش آثار هنری تأثیر مهمی است که با شرکت در جشنواره‌ها برای هنرمند حاصل می‌شود.

وی افزود: همه هنرها برای اینکه با جامعه و مخاطبان خاص خودشان ارتباط برقرار کنند به وجود می‌آیند؛ بنابراین ارزیابی و مقایسه کارها به طور کلی نتیجه مثبتی در بر دارد و رقابت سالم به هر هنرمندی کمک می‌کند که خودش را بیشتر بسنجد و پی به معایب و محاسن کارش ببرد.

فلسفی اضافه کرد: بخش مهم خوشنویسی ما در گذشته اتفاق افتاده و تا صد سال گذشته دوره‌های درخشانی را داشته که بستر و زمینه مناسبی برای خوشنویسی امروز است.

وی ادامه داد: تقلید محض از گذشته راه به جایی نمی‌برد، بنابراین با حفظ احترام و مراجعه همیشگی به آثار گذشتگان باید در پی جستجوی شیوه‌های نوین در دوره معاصر بود.

فلسفی پیرامون مشکلات پیش روی خوشنویسی معاصر ایران عنوان کرد: عدم حمایت سازماندهی شده و بلندمدت از خوشنویسی، بی‌تفاوتی آموزش و پرورش به اهمیت خوشنویسی در مقاطع مختلف آموزشی مخصوصا ابتدایی، بی‌توجهی آموزش عالی به تأسیس دانشکده خوشنویسی و بسیاری مشکلات دیگر باعث رونق نیافتن خوشنویسی می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول