اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد آذربایجان‌شرقی:

مشق آیات بهار باغ هنر خوشنویسی را جانی دوباره بخشید

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مشق آیات بهار باغ هنر خوشنویسی را جانی دوباره بخشیده و موجب خلق آثاری فاخر در این زمینه شد.

مشق آیات بهار باغ هنر خوشنویسی را جانی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "محمد دادی" در آیین تحریر آیات بهار در تبریز اظهار کرد: خوشنویسی هنری متعالی است که با ارزش‌های دینی و مذهبی پیوند خورده و موجب تهذیب نفس هنرمند می‌شود.

وی افزود: تحریر کلام الهی و سخن بزرگان بر روح و روان هنرمندان خوشنویس تاثیر گذاشته و موجب جلای روح و دستیابی به کمال می‌شود.

دادی با اشاره به اصالت هنر خوشنویسی تاکید کرد: اگر هنرمندان این عرصه، اصول زیبایی شناختی را رعایت کرده و سلایق و عقاید غیر هنری را در آثار خود دخالت ندهند، اثری ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهند داشت.

بر اساس این گزارش در آیین یاد شده اعضا و اساتید انجمن خوشنویسان تبریز با شیوه‌های نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ آیاتی از قرآن کریم را که مرتبط با بهار و رستاخیز طبیعت است، تحریر نمودند و گواهی فوق ممتاز چند تن از اساتید انجمن خوشنویسان نیز اعطا شد.

برنامه یاد شده توسط انجمن خوشنویسان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول