اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قزوین تأکید کرد:

احیای خط نستعلیق با برگزاری دوسالانه خوشنویسی در قزوین

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر قزوین بر احیای خط نستعلیق با برگزاری دوسالانه خوشنویسی در قزوین، پایتخت خوشنویسی ایران و شهر میرعماد تأکید کرد.

احیای خط نستعلیق با برگزاری دوسالانه خوشنویسی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین فاطمه اشدری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: با ارج نهادن و توفیق عملی کردن فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری که امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام نهادند، بر تمامی مردم ایران مخصوصاً مسئولان تکلیف است تا نسبت به محقق ساختن این فرمایش معظم‌له از هیچ تلاشی فرو گذار نباشند.

وی ادامه داد: در ابتدای سال و با تأسی از رهبر فرزانه انقلاب، پیشنهاد می‌شود که برای هویت بخشیدن به زبان و خط اصیل ایرانی "فارسی" هم‌اکنون که این افتخار نصیب ما شده است و قزوین پایتخت خوشنویسی و به عنوان شهر میرعماد کشور و جهان تجلی می‌شود، جا دارد در سال جاری برای نهادینه کردن فرهنگ فارسی و خط نستعلیق که خط رسمی ایران است تلاش و کوشش شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: استاد بزرگ خط نستعلیق، میرعماد قزوینی است و جا دارد تا برای مکاتبات ادرای، مراکز آموزشی و دانشگاهی، تبلیغات سر درب ادارات و مراکز تولیدات صنعتی و صنفی و ... از خط نستعلیق استفاده شود.

اشدری یادآور شد: حتی از سویی در اتوماسیون و نگارش مکاتبات رایانه‌ای نیز از خط نستعلیق می‌توان استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از این شیوه نگارش در مکاتبات با دیگر نقاط کشور، نشانگر فرهنگ والای قزوین است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد:  تقاضا دارم که این موضوع را در شورای فرهنگ عمومی استان قزوین نیز مطرح کنند تا با حمایت استاندار محترم و دیگر مدیران ارشد استان به طور جدی پیگیری شده و عملی شود تا این حرکت مهم فرهنگی به نام استان قزوین، ثبت و ماندگار شود.

وی با اشاره به نمایشگاه و جشنواره اسباب‌بازی در قزوین، اضافه کرد: شاهد بودیم برای دومین سال شهرداری قزوین جشنواره اسباب‌بازی را در قزوین برگزار کرد و این جشنواره برای ارتقای خلاقیت کودکان در داخل استان و حتی سطح کشور می‌تواند مؤثر باشد.

اشدری یادآور شد: این جشنواره قدم خوبی در سطح کشور برداشت تا بتوانیم اسباب‌بازی‌های تولید داخلی را در اختیار فرزندان ایرانی قرار داده و ترویج دهیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول