اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز ملی خیام نیشابوری برگزار شد

نمایشگاه خوشنویسی "یاد باد" در نگارخانه کمال‌الملک نیشابور

خبرگزاری فارس: در آستانه بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری نمایشگاه خوشنویسی "یاد باد" آثار استاد مجید شایان در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برپا شد.

نمایشگاه خوشنویسی "یاد باد" در نگارخانه کمال‌الملک نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد اسلامی، حمیدرضا آتشی مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار داشت: نیشابور مهد تمدن و فرهنگ و هنر است که در طول تاریخ مردان بزرگی را از این دیار تقدیم جامعه بشری کرده است که آثار و تفکر ایشان سبب مانایی و جاودانگی شده است.

مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: این رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی سبب افتخار ایران و ایرانیان است و در این رهگذر در آستانه بزرگداشت روز ملی دو حکیم پرآوازه خراسان ابوالقاسم فردوسی توسی و عمرخیام نیشابوری نمایشگاه خوشنویسی "یاد باد" در نیشابور برپا شد.

وی گفت: در نمایشگاه خوشنویسی "یاد باد"، 40 اثر از استاد خوشنویس و جوان نیشابوری مجید شایان بصورت نستعلیق در ابعاد 25 در 10 تا 100 در 300 در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آتشی افزود: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی نستعلیق در قالب‌های کتیبه، سیاه مشتق، قطعه، چلیپا، کتابت و فرم انتزاعی برگرفته از اشعار بزرگان ادب پارسی همچون خیام، عطار، فردوسی، حافظ، سعدی، مولوی و نظامی به رشته تحریر در آمده است که تذهیب این آثار را هنرمند تذهیب کار نیشابوری عباس همراه انجام داده است.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول