اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

انقلاب جایگاه و شأن زن مسلمان را تحقق بخشید

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) زنان مسلمان جایگاه و شأن واقعی خود را به دست آوردند و ارزش‌های والای زنان ایرانی به صورت عملی نهادینه شد.

انقلاب جایگاه و شأن زن مسلمان را تحقق بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جمع زنان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های غیردولتی استان مرکزی در اراک با اشاره به اینکه مکتب اسلامی تحول روحی، فرهنگی و شخصیتی زنان ایرانی در جامعه را تحقق بخشید اظهار داشت: رفتار و کردار زنان مسلمان ایرانی که برگرفته از شخصیت و منش حضرت فاطمه زهرا(س) می‌باشد به الگویی مناسب برای زنان مسلمان جهان و جنبش بیداری اسلامی تبدیل شده است.  

وی به نقش زنان در طول سی و سه سال انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شرایط مهم و حساس کشور با الهام از ارزش‌های دینی، بصیرت و ولایت‌مداری نقش بی‌بدیلی داشتند و با مجاهدت‌های خود سبب عزت، عظمت و غرور ایران اسلامی شدند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه زنان ایران اسلامی با حضور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود در شرایط و فرصت ایجاد شده جهشی تاریخی در جامعه ایجاد کردند تصریح کرد: امروز زنان ایرانی در تحکیم بنیان خانواده، تربیت نسل‌های آینده، حضور در صحنه‌های مهم و حساس کشور و حرکت در مسیر ارزش‌های انقلاب نقش مهم و حیاتی ایفا می‌کنند.

شعبانی‌فرد به ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ساده زیستی از مهمترین خصلت‌های این بانوی بزرگ اسلام است که زنان ایرانی نیز باید با الگوگیری از حضرت زهرا(س) در ساده‌زیستی و پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی در ایجاد جامعه‌ای سالم و با نشاط ایفای نقش کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه مشکلات و مسایل زنان در جامعه از اولویت برخوردار است گفت: احترام و ادب به حوزه زنان و خانواده یکی از سیاست‌های محوری مدیران استان و مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی است که در سایه حمایت مدیران بسیاری از مشکلات پیگیری و حل شده است.

اشرف جواهری اظهار داشت: امکانات دولتی پاسخگوی نیازهای بانوان استان در مناطق محروم و روستایی نیست به همین دلیل حضور شبکه‌های اجتماعی زنان و تشکل‌های مردم نهاد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خصوصی امری ضروری است.

وی به نقش مهم زنان در همه عرصه‌های کشور اشاره و تاکید کرد: زنان امسال نیز باید پیش‌قراولان فرهنگ‌سازی اقتصادی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشند و به ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی بپردازند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استاندار مرکزی برگزاری کنگره‌های بین‌المللی و ملی، گسترش برنامه‌های عفاف و حجاب، تشکیل نمایشگاه‌های توانمندی‌های زنان، معرفی زنان نخبه و... را از برنامه‌های اساسی در حوزه زنان و خانواده استان مرکزی اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول