اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

حضرت زهرا(س) گوهری ناشناخته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) گوهری ناشناخته است، بنابراین شخصیت بهشتی سرور زنان باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

حضرت زهرا(س) گوهری ناشناخته است

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) نگین آفرینش و علت تامه خلقت زمین و آسمان است.

وی خاطر نشان کرد: فاطمه(س) برگی از صفحات قرآن، کتاب‌الله و به عنوان پاره تن رسول‌الله بوده و تفسیر خلقت، آیات قرآن و معارف الهی است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تاکنون کسی جز معصومان فاطمه(س) را به درستی نشناخته است گفت: حضرت زهرا(س) گوهر و در ناشناخته است، بنابراین شخصیت بهشتی سرور زنان باید از ابعاد مختلف مانند بعد علمی، اجتماعی، عبادی، سیاسی، فرزندداری مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر فاطمه زهرا شناخته شود، امامت و ولایت و اصل و ریشه ولایت و امامت شناخته شده و هیچ‌کس به جز معصومان نمی‌تواند ادعا کند که فاطمه را به درستی شناخته است.

موسوی ادامه داد: بدون تردید کتاب‌ها، مقالات و قلم‌ها از شناخت این بانو عاجز هستند و تاکنون به درستی نتوانستند فاطمه زهرا(س) را معرفی کرده و بشناسانند.

وی با اشاره به وظیفه ما نسبت به حضرت زهرا(س) گفت: همه وظیفه دارند فاطمه(س) را به درستی معرفی کرده و شخصیت ایشان را برای مردم تبیین کنند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اسوه بودن حضرت زهرا(س) تنها برای بانوان نیست، بلکه برای همه بشریت است و می‌توان گفت این بانوی بزرگوار در زمینه‌هایی مانند تربیت فرزند، همسرداری، مسائل اجتماعی، کمک و تعاون و حمایت از فقرا، ایتام و مساکین الگو و نمونه است.

وی با بیان اینکه فاطمه(س) یک گوهر ناشناخته در درون صدف آفرینش است، گفت: باید درباره شناخت حضرت بیش از گذشته کار و تحقیق شود و این بانو منحصر به عصر و زمان نیست، بلکه نور است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان نور الهی، جاویدان و ماندگار است و همه می‌توانند در روشنایی این نور زندگی کرده و ایشان را چراغ راه خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: بانوان باید زهرای اطهر(س) را برای خود در زمینه نوع برخورد با نامحرم، حضور در اجتماع، ارتباط با همسر و ارتباط با پدر الگو قرار دهند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: عفاف و حجاب فاطمه(س) مثال‌زدنی است، بنابراین زندگی آسان و ازدواج آسانش می‌تواند برای بانوان، زنان و دختران معیار و الگو باشد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول