اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک خبر داد

برگزاری همایش بین‌المللی حضرت زهرا (س) در اراک

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک از برگزاری همایش بین‌المللی حضرت زهرا (س) در اراک خبر داد.

برگزاری همایش بین‌المللی حضرت زهرا (س) در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امین رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش 27 و 28 اردیبهشت‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه اراک با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور، صاحبنظران، شخصیت‌های علمی و مذهبی و علاقمندان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با هدف شناخت و معرفی سیره حضرت زهرا (س) به جامعه دانشگاهی کشور و به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با زندگی و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک با بیان اینکه فراخوان ارسال مقالات به دبیرخانه جشنواره در سال گذشته اعلام شد بیان داشت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش 118 خلاصه مقاله و 83 اصل مقاله از ایران و دیگر کشورها به دبیرخانه ارسال شد.

رحیمی با اشاره به محورهای این همایش گفت: تحلیل خطبه‌های حضرت زهرا (س)، نقد و بررسی منابع موجود در خصوص حضرت زهرا(س)، بررسی عفاف و حجاب فاطمی و تاثیر آن بر جامعه، سیمای حضرت زهرا (س) در ادبیات فارسی و عربی، حضرت زهرا (س) و تعلیم و تربیت، حضرت زهرا (س) از دیدگاه علمای عامه و خاصه و سیره اجتماعی و عبادی حضرت زهرا (س) از محورهای این همایش است.

وی از پایان یافتن کار داوری آثار خبر داد و افزود: هیئت داوران این همایش از بین مقالات رسیده به دبیرخانه همایش 43 مقاله را برای طرح در همایش انتخاب کردند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک بر ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: امروز شناخت فرهنگ فاطمی کلید سعادت در دنیا و آخرت است که باید مورد توجه جامعه دانشگاهی قرار بگیرد.

رحیمی خاطر‌ نشان کرد: معرفی حضرت فاطمه (س) الگو و سرمشق بسیار خوبی برای زنان و دختران مسلمان است و نهادهای فرهنگی و آموزشی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول