اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مدیون خطبه حضرت زهرا(س) هستیم/ دنیا آماده شنیدن حقایق است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه دنیا آماده شنیدن حقایق است گفت: امروز ما مدیون خطبه حضرت زهرا(س) و مواضع ایشان هستیم.

مدیون خطبه حضرت زهرا(س) هستیم/ دنیا آماده شنیدن حقایق است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در همایش دفاع از ولایت در خطبه حضرت زهرا(س) که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم این مجالس نورانی و دینی را که متعلق به حقایق مکتب اهل‌بیت(ع)، توسل ائمه و عنایات حضرت زهرا(س) است توصیف کنیم، زبان ما الکن است.

وی خاطر نشان کرد: هر اندازه بخواهیم در زمینه حضرت زهرا(س) در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف وارد شویم، پایان‌ناپذیر است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه رسول خدا(ص) با توجه به شرایط و اقتضائات زمان قصد معرفی حضرت زهرا(ص) را داشت گفت: پیامبر اکرم(ص) وجود حضرت زهرا(س) را معرفی کرد، ولی شرایط و اوضاع دنیا بیش از این برای تبیین حقایق وجودی حضرت اقتضاء نداشت.

وی خاطر نشان کرد: روایات و احادیث فراوانی از رسول اکرم(ص) درباره جایگاه و مقام حضرت زهرا(س) وجود دارد که به شکل‌های مختلف از رسول خدا(ص) بیان شده است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به حدیث «فاطمه پاره تن من است» گفت: این یک روایت و حدیث نیست و به صورت مکرر از زبان پیامبر اکرم(ص) شنیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: این سخن پیامبر اکرم(ص) نشانگر عنایت تام وی نسبت به دخترش است.

این مرجع تقلید عنوان داشت: رسول اکرم(ص) به طور مدام دخترش را برای مردم معرفی می‌کند تا الگویی برای مردم باشد تا در موقعیت‌های مختلف از وی در زمینه‌هایی مانند علم، زهد و شوهرداری الگوبرداری کنند.

وی با اشاره به بعد علمی حضرت زهرا(س) گفت: خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد النبی فی البداهه بوده و سخنوران توانا از ایراد چنین خطبه‌ای ناتوان هستند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطر نشان کرد: ایراد خطبه فدکیه از سوی حضرت زهرا(س) مانند این بود که پیامبر اکرم(س) سخن می‌گوید.

وی عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) در سخنی فرمود در درون امت من افراد برگزیده وجود دارند و حضرت زهرا(س) در بین زنان مصداق حقیقی و تمام معنای لفظ «اصطفا» است.

این مرجع تقلید با طرح این سئوال که چرا حضرت زهرا(س) را بتول نامیدند گفت: حضرت زهرا(س) از دنیا بریده و به خدا متصل شده بود، بنابراین باید این بانوی بزرگوار را در زمینه معارف، الهیات و دین الگو قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر کرد و هیچکس جز او نمی‌توانست تا این اندازه به اقدامات گسترده بپردازد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با بیان اینکه در حقیقت ما مدیون خطبه حضرت زهرا(س) و مواضع ایشان هستیم یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا(س) در آن دوران و شرایط برای حفظ و نگهداری دین به میدان آمد و اگر حضرت زهرا(س) نبود کسی نمی‌توانست امیرمؤمنان(ع)، ائمه طاهرین(ع) و وجود حضرت ولی عصر(عج) را معرفی کند.

وی تاکید کرد: امروز باید از ذخائر علمی، معرفتی و اخلاقی و تربیتی مکتب اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم، زیرا اکنون دنیا برای شنیدن حقایق آمادگی دارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: هر اندازه دنیا جلو می‌رود اسلام جلوتر بوده، زیرا اسلام علاوه بر امروز، برای فردا و آینده است.

وی یادآور شد: استادان، طلاب و حوزه‌های علمیه باید به مکتب اهل‌بیت(ع) و ذخایر علمی مانند قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه داشته باشند، زیرا هر آنچه امروز در دسترس داریم از برکت اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول