اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

حضرت زهرا(س) الگوی زنان و مردان عالم است

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: حضرت زهرا (س) الگوی زنان و مردان عالم است و همه مؤمنان باید در اعمال و رفتار خود به آن حضرت تأسی کنند.

حضرت زهرا(س) الگوی زنان و مردان عالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی امروز در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) که در تالار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) اظهار داشت: خداوند را به خاطر شناختن گوشه‌ای از مقام حضرت زهرا (س) باید شکر کنیم، چرا که مقام آن حضرت به قدری عالی است که سایه آن بر همه خلائق افتاده و همه را شامل می‌شود.

وی بر ضرورت درس گرفتن و تأسی به زهرای اطهر(س) تاکید کرد و گفت: خداوند متعال به حضرت فاطمه (س) مقامی بخشیده که حتی ائمه اطهار (ع) هم خود را محتاج آن حضرت می‌بینند و به او متوسل می‌شوند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به معرفی حضرت مریم و آسیه همسر فرعون به عنوان الگو در قرآن کریم ابراز کرد: ذکر این دو الگو در قرآن مبین این حقیقت است که رسیدن به قرب الهی و پیدا کردن منزلت در پیشگاه خداوند در گرو جنسیت نیست.

وی تصریح کرد: آنچه انسان را به چنین مقام و جایگاه والایی می‌رساند که الگوی زنان و مردان عالم شود، این است که قرب الی‌الله را از خدا درخواست می‌کردند.

مصباح‌یزدی با بیان اینکه مقام حضرت زهرا(س) از آسیه و مریم بالاتر است عنوان کرد: هر چند نشانی از قبر حضرت زهرا (س) نداریم اما نسخه دومی از آن حضرت در قم وجود دارد که ما قدر او را به خوبی نمی‌دانیم و از این نعمت آن‌گونه که بایسته است، استفاده نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) الگوی مردان و زنان عالم است پس لازم است کلیاتی از زندگی آن حضرت را بدانیم، یاد بگیریم و به آن جامه عمل بپوشانیم.

استاد حوزه علمیه بر ضرورت بهره‌گیری از عنایات حضرت زهرا (س) تاکید کرد و گفت: باید تصمیم بگیریم رابطه خود را با حضرت زهرا(س) تقویت کنیم و حفظ این رابطه در گرو حرکت در مسیر خواسته‌های آن حضرت است.

وی موفقیت مردان را در گرو همراهی همسران آنها دانست و افزود: موفقیت و سعادت زمانی حاصل می‌شود که مرد و زن روابط صمیمی داشته و کانون خانواده را گرم نگه دارند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول