اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عشرت شایق در مراسم جشن میلاد بانوی "آب و آیینه"

حرکت‌های راهبردی حضرت زهرا (س) ‌الگوی بی‌بدیل برای همگان ‌ا‌ست

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب(س) تبریز حرکت‌های راهبردی حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی را الگوی بی‌بدیل برای همه آزادگان و وارستگان در همه نسل‌ها دانست.

حرکت‌های راهبردی حضرت زهرا (س) ‌الگوی بی‌بدیل برای همگان ‌ا‌ست

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق صبح امروز در مراسم جشن میلاد بانوی آب و آیینه در تبریز با اشاره به زندگی پربار و سراسر درس سازندگی و بالندگی حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: بینش توحیدی آن حضرت که بر پایه کلام “لااله‌الا‌‌ الله” شکل گرفته بود اساس زندگی و مبارزات آن حضرت و دلیل جاودانگی و الگو بودن رفتاری این شخصیت بی‌همتا است.

وی حرکت‌های راهبردی حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی را الگوی بی‌بدیل برای همه آزادگان و وارستگان در همه نسل‌ها دانست و تاکید کرد: این اسوه صبر و شکیبایی، گوهر ارزشمندی است که گذشت زمان هیچگاه طراوت آن را از بین نخواهد برد.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی اختصاص دادن روز ولادت حضرت زهرا (س) به روز زن را یکی از برکات انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: تعیین «روز زن» در چنین روز مقدّسی نشانه آن است که زنان ایرانی با اسوه قرار دادن شخصیت بی‌همتای جهان هستی، حضرت فاطمه زهرا(س) سعی می‌کنند به ابعاد مختلف وجودی آن حضرت تأسّی کرده و زندگی سالم و تاثیرگذاری در جامعه داشته باشند.

وی عمل صالح، ایثار، فداکاری و اخلاق انسانی را لازمه منتسب بودن به خاندان رسالت و اهل بیت عصمت و طهارت(س) دانست و با اشاره به اضمحلال قدرت‌های باطل و بی‌ریشه در جهان، بر ضرورت تعمیق و گسترش حق و حقیقت تأکید کرد.

شایق با تشریح دیگر فضایل و کمالات حضرت صدیقه طاهره (س) افزود: خداوند با توجه به معرفت، خلوص، صبر و فداکاری حضرت فاطمه زهرا (س) آن حضرت را مرکز فیوضات خود قرار داده است و ما که خود را مدعی محب آن بانوی بزرگ اسلامی می‌دانیم باید در اطاعت، عبادت و جهاد رهرو آن حضرت بوده و محبت به آن حضرت را در عمل نشان دهیم.

وی با انتقاد از کج اندیشانی که به دلیل داشتن تفکرات اومانیسمی و به بهانه گذشت زمان در الگو بودن حضرت فاطمه زهرا (س) شبهه ایجاد کرده و در این راه قلم فرسایی می‌کنند، گفت: آیا فضائل انسانی با گذشت زمان کهنه و دچار دگرگونی می‌شوند؟ کدامیک از مفاهیم صبر، شجاعت، ایثار و فداکاری، عشق به همسر و تربیت صحیح فرزندان که بخشی از فضائل بی‌پایان آن حضرت هستند در گذر زمان به عملی ضدارزشی تبدیل شده است که نابخردان می‌خواهند به این بهانه الگو بودن رفتار زهرای درخشان اطهر و کوکب درّی خاندان پیغمبر(ص) را زیرسئوال ببرند.

دبیر جامعه زینب (س) تبریز با تاکید مجدد بر لزوم ترویج و تبیین هر چه بیشتر سیره و عظمت شخصیت وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) در جامعه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و دین‌مدار داشته باشیم باید سیره زندگانی اهل‌بیت (ع) و به ویژه سیره حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی رفتاری خود قرار دهیم و رسانه ملی بیشترین مسئولیت را در این زمینه دارد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول