اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

شخصیت مستقل حضرت زهرا(س) باید مدنظر قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: شخصیت مستقل حضرت زهرا(س) باید بیش‌تر از همه مدنظر قرار گیرد.

شخصیت مستقل حضرت زهرا(س) باید مدنظر قرار گیرد

حجت‌الاسلام علیرضا کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به شخصیت وجودی آن حضرت اظهار داشت: در عرصه زهراشناسی بیش‌تر جنبه عاطفی مورد توجه قرار گرفته در صورتی که باید شخصیت استقلالی ایشان بیش از همه مدنظر باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: فضایل حضرت زهرا(س) را باید از سه منظر نسبت حضرت فاطمه با پیامبر، در منظر همسر مولا علی و سوم حضرتش به عنوان مادر ائمه(ع) مورد بررسی قرار داد.

کرمی با اشاره به نسبت حضرت زهرا(س) به پیامبر افزود: زهرا(س) فقط به عنوان دختر نسبی پیامبر مطرح نیست بلکه وی دختر وحی پیامبر و دختر نبوت پیامبر خاتم است.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرماید که در سال‌های اول بعثت من و عمار، ابوبکر، عمر و عباس در محضر پیامبر بودیم که حالت وحی به او دست داد، سپس پیامبر رو به من کرد که ای علی به خانه خدیجه برو و به او بگو که من تا مدتی منزل نمی‌آیم و تو هم بیرون نیا و از آنجا به خانه خودتان برو و به مادرت بگو که من از امشب مهمان شما هستم، به این ترتیب پیامبر 40 روز روزها روزه بود و شب‌ها را به نماز و عبادت می‌پرداخت تا افطار شب چهلم که به من فرمود: علی جان امشب شما افطار نیاورید افطار من امشب از جای دیگری می‌آید.

کرمی در خصوص فضایل حضرت زهرا(س) به عنوان همسر مولا علی(ع) گفت: حضرت زهرا دارای فضیلت است نه به عنوان زن در حوزه خانواده تنها بلکه به عنوان هم‌شأن و هم‌کفو علی(ع)، به جرأت می‌توان گفت که اگر زهرا نبود کفوی برای علی نبود و اگر علی نبود کفوی برای حضرت زهرا نبود.

وی افزود: هر چه در علی بود در زهرا هم از جود، زهد و عبادت تا همه فضایل بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در خصوص منظر سوم یعنی فضایل حضرت زهرا به عنوان مادر اهل بیت گفت: از این منظر حضرت فضیلت دارد نه فقط به دلیل اینکه دو امام از وی متولد شده و بقیه ائمه از نسل او هستند، بلکه به عنوان مادری است که منبع تمام ولایت‌ها و عظمت‌های ائمه بود.

وی با اشاره به شخصیت زهرا نزد زمین و آسمان ادامه داد: 75 روز بعد از رحلت پیامبر هر چه توسط جبریل نازل شد، امام علی جمع‌بندی کرد و در صحیفه زهرا می‌نوشت لذا حلقه وصل تمام امت‌ها تا قیامت به رسالت عظمای پیامبر و امامت کبری انسیه حوراء حضرت زهراست.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: با وجود فاطمه(س) خداوند طمع بیگانگان را در به دست آوردن مقام امامت قطع کرد، این یعنی ریشه نبوت، اساس امامت و نقش ایشان در بقای دین اسلام است.

وی افزود: زهرا(س) مادر حجت خداست و خود امام زمان(عج) فرمود، دختر پیامبر اسوه نیکویی برای من است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ابراز امیدواری کرد که ملت ایران با برگزاری باشکوه مراسم جشن ولادت آن حضرت به مادر سادات ابراز ارادت کنند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول