اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

بانوان در سلامت جامعه نقش محوری دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: اگر زن نقش تربیتی خود را به نحو مطلوبی دنبال کند، می‌تواند در ترسیم جامعه‌ای سالم، عدالت محور نقش مهمی داشته باشند.

بانوان در سلامت جامعه نقش محوری دارند

موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نقش زنان در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی موجب شده است تا الگو و نمونه‌ای برای جوامع دیگر محسوب شوند.

وی با اشاره به نقش تربیتی زنان در جامعه تصریح کرد: این نکته که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود بر اهمیت این نقش می‌افزاید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه نقش زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: این نقش در همه دوران‌ها به نحو مطلوبی اجرایی شده و موفقیت‌های عرصه‌های مختلف نیز در همین راستا رقم خورده است.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم نقش زن در جامعه امروز به عنوان تربیت‌کننده نسل‌های آینده جامعه اگر بالاتر از مرد به عنوان قشر فعال جامعه در حوزه اقتصادی نباشد، کمتر نیست.

*نقش زنان در جامعه اسلامی پر رنگ‌تر است

متوسلین با اشاره به جایگاه ارزنده زنان جامعه در خانواده یادآور شد: نقش زنان در جامعه اسلامی پررنگ‌تر از جوامع دیگر در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه نوع نگرش جوامع غربی نسبت به زنان متفاوت از نوع نگرش جامعه اسلامی است، افزود: زن در جامعه اسلامی از نیروی صرف اقتصادی به نیرویی فعال و تاثیرگذار تبدیل می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی زن در جامعه اسلامی علاوه بر ایفای نقش تربیتی خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز دارای نقش ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسترهای لازم برای حضور بانوان در جامعه بیشتر فراهم شده است، افزود: افزایش ورود بانوان به دانشگاه‌ها و حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نشان از توجه جامعه اسلامی به نقش ویژه بانوان در جامعه دارد.

*زنان نقش ارزنده‌ای در دفاع از انقلاب اسلامی دارند

متوسلین  با اشاره به نقش زنان در عرصه‌های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی افزود: نقش زنان در عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی به خوبی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تبیین نقش ویژه حضرت زهرا(س) در تربیت نسل‌های تاثیرگذار در جامعه ضروری است، تصریح کرد: نقش ارزنده حضرت زهرا (س) در آیات و روایات مختلف و از سوی ائمه معصومین (ع) به خوبی به جامعه ارائه شده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول