اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

نقش زنان آذربایجان غربی در انقلاب تبیین نشده است

خبرگزاری فارس: مدیر امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان غربی گفت: نقش زنان آذربایجان غربی در پیروزی رسیدن انقلاب متاسفانه تبیین نشده است.

نقش زنان آذربایجان غربی در انقلاب تبیین نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مریم دهقان عصر امروز در همایش زن و صیانت از ارزش‌های انقلاب که در تالار اجتماعات ابن‌سینای ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: زنان و دختران در پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نقش چشمگیر داشتند به طوری که مطرح کردن این مسئله فقط یک ادعای صرف نیست.

وی تصریح کرد: بانوان با الگو قرار دادن حضرت زینب (س) در همه بحران‌‌ها و دوره‌های حساس در کنار مردان قرار می‌گرفتند در ایام مختلف اعم از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایفاگر نقش‌های ممتاز بودند و به جایگاه رفیع هم دست‌ یافتند که باید در راستای شناساندن این زنان والامقام و درست‌کردار به جامعه اهتمام شود.

این مسئول به پر مخاطب بودن کتاب حماسی دا بین جوانان استان اشاره کرد و گفت: در این کتاب زندگی زنان حماسه‌آفرین و شجاع به تصویر کشیده شد که جوانان، مردان و زنان زیادی به عنوان مخاطب جلب کرد لذا مسئله فوق نشان‌دهنده وجود یک خلاء در استان ما است در استان مرزی آذربایجان غربی زنان دلیر و شجاع کم نداریم ولی  متاسفانه گم‌نام مانده‌اند.

وی به شکل‌گیری فعالیت‌های انقلابیان در مسجد اعظم ارومیه اشاره کرد و افزود: بانوان در خلق حماسه‌های انقلاب نقش کلیدی داشتند ولی متاسفانه از آن غفلت شده است لذا باید زنان و دختران جوان شهر ما بدانند در بالاخانه مسجد فوق زنان انقلابی با استفاده از یک دستگاه ماشین‌نویسی قدیمی به تایپ و تکثیر اعلامیه‌های امام خمینی (ره) مشغول بودند.

دهقان ادامه می‌دهد: لازم است گفته شود نخستین روز که توزیع اعلامیه‌های امام خمینی (ره) در ارومیه مرسوم شد آغازگر این اقدام انقلابی سه دختر جوان بودند یعنی از بالاخانه مسجد اعظم این دختران به همراه یک شیرزن دیگر با شجاعت اعلامیه‌ها از طبقه بالا به پایین بین مردها پخش می‌کردند.

این مسئول گفت: کسانی که در ارومیه برای نخستین بار شعار مرگ بر شاه سر دادند این دختران بودند به دنبال آن در مسجد اعظم مردان به شعار آنها پاسخ گفتند درآن روز هیئتی از طرف گارد شاهنشاهی برای  گفت‌و‌گو نزد حجت‌الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه آمده بودند که با دیدن هم‌صدا شدن زنان و مردان با وحشت از مسجد فرار می‌کنند.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: در بعضی شهرستان‌های استان ما از جمله خوی برای نخستین بار بانوان تظاهرات ضد رژیم راه‌اندازی کردند مردان با پیوستن به آنها به سر دادن شعارهای ضد استکباری و امثال آن پرداختند و سینه‌زنی کردند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول